Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی گفت: براساس توافقات دیپلماتیک صورت گرفته روز گذشته ۱۹ خرداد ماه و در مرحله نخست، تعداد ۲۳۳ نفراز اتباع هندی که به دلیل تصمیمات جهانی ناشیCOVID-۱۹ و محدودیت های ترددی متاثر از آن، امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود از طریق بندر شهید باهنر بندرعباس به کشور هندوستان منتقل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، حمید رضا محمد حسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن تشریح فرایند انتقال دریانوردان تبعه هند  به کشورشان اظهار کرد: پس از شیوع ویروس جهانشمول کووید- ۱۹، به منظور جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی برتردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیت هایی  ترددی را برای اتباع کشورها در بر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محدویت های جهانی اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مشکلات  ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد کرده بود افزود: با هماهنگی های دیپلماتیک بین وزارت امورخارجه دو کشور سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امورخارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد ۱۰۰۰ نفر از اتباع هندی که در استان های هرمزگان و بوشهر به پیشه ی ملوانی مشغول بودند  به کشور شان فراهم شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر عنوان کرد: روز گذشته با پهلوگیری یک فروند شناور نظامی هندی در بندر شهید باهنر در مرحله نخست  تعداد۲۳۳ نفر از این دریانوردان با رعایت کلیه دستورالعمل های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO)  به کشور دوست و همسایه ( هندوستان ) عزیمت نمودند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته های آتی  فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فرایند غربال گری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد .

وی خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات انجام شده نظیر اخذ مجوز های بهداشتی، صدور روادید، غربالگری کلیه مسافرین، با حضور دستگاههای ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

گفتنی است پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر ( خلیج فارس )  با مساحت ۳۸۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال های مسافری کشور بوده که در امر جا به جایی مسافر دریایی بین ایران و کشور های حوزه خلیج فارس فعالیت می نماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر شهید باهنر اتباع هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان براساس سوابق علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، از قاسم محمدی‌نژاد رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان به عنوان استاد نمونه کشور با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجلیل شد.

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز می‌باشد. 

لازم به ذکر است؛ محمدی نژاد علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی، موسس و رئیس پژوهشگاه افضلی پور دانشگاه شهید باهنر، سرپرستی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و ریاست شورای مشاوران دانشگاه را نیز برعهده دارد؛ همچنین وی موسس و مدیریت تنها قطب علمی کشور در دانشگاه شهید باهنر را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی