Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:38:00 GMT

۳۵ هزار پیوندک مرکبات در جنوب کرمان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۷۸۳۰

۳۵ هزار پیوندک مرکبات در جنوب کرمان توزیع شد

سعید برخوری روز سه‌سنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیوندهای ایجاد شده مرکبات را دارای گواهی اصالت و سلامت از موسسه مرکبات کشور دانست و افزود: طی ۲ مرحله این پیوندها به نهالستان‌های دارای مجوز منطقه تحویل داده شد.

وی ادامه داد: این پیوندها از ابتدای سال جاری در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان بین نهالستان‌های دارای مجوز توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر اهمیت تولید نهال سالم به عنوان رکن اصلی احداث باغ تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نهال‌های توزیع شده پس از انجام پیوند طی ۲‌ مرحله توزیع می‌شوند، تصریح کرد: در مرحله اول ۳۵ هزار چشمه پیوندک سالم توزیع و مابقی پیوندک‌ها نیز در مرحله بعد به نهالستان‌های تحت نظر سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده می‌شود.

برخوری با بیان اینکه بیماری‌های گرینیگ، زوال و جاروک، مرکباتِ جنوب کشور را مورد تهدید قرار داده است، گفت: مهمترین عامل انتقال این بیماری‌ها در سطح منطقه، تولید و عرضه نهال غیر مجاز و آلوده است.

 وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع اینگونه بیماری‌ها مدیریت باغبانانی این سازمان اقدام به تهیه پیوندک سالم از موسسه مرکبات کشور کرده و به تولیدکنندگان تحویل داده شده است.

 برخوری اظهار داشت: کشاورزانی که قصد احداث باغ دارند از تهیه نهال‌های بدون شناسه (لیبل) اکیدا خودداری و حتما از نهال‌های استاندارد استفاده کنند.

 وی سطح زیر کشت مرکبات جنوب کرمان را بیش از ۳۳ هزار هکتار و با تولید ۵۵۰ هزار تُن اعلام کرد.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت نهال و بذر جهاد کشاورزی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به آغاز به کارنهضت آسفالت معابر شهری کرمان، گفت :برای توسعۀ شهر کرمان، چاره‌ای نیست جز اینکه همگی با اهتمام مضاعف، پای کار شهر کرمان باشیم.

وی افزود:  از الطاف اعضای شورای اسلامی شهر در همراهی با شهرداری در سرعت‌بخشی به آغاز جهاد آسفالت معابر و همچنین از همکارانم که بی‌چشم‌داشت و تمام‌وقت کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

تویسرکانی بیان کرد: قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان را تشکیل دادیم تا آسفالت معابر در اسرع وقت، رصد و اجرا شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم گفت:طی دوسال گذشته معابر حاشیۀ شهر کرمان و شهرک‌های اطراف آسفالت شد  و در برنامه‌ریزی روکش آسفالت سال‌جاری، معابر داخل شهر و معابر خاکی بالای ۱۴ متر آسفالت می‌شود. 

ر پایان این آیین توسط شهردار کرمان، احکام «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به‌عنوان «فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» و «قاسم بابایی»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری به‌عنوان «جانشنین فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» اعطا شد.

طی دو روز گذشته با آسفالت خیابان‌های «شهید کامیاب» و «پاسداران»، روکش آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر در قالب «جهاد آسفالت» آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ برای نخستین بار در کشور انجام شد
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد