Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@19:11:46 GMT

کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ و تحول‌آفرین است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۱۱۸

کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ و تحول‌آفرین است

اوحدی با بیان‌اینکه شهدا و ایثارگران که تربیت شده مساجد هستند، بهترین الگوی اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: کار فعالان کانون‌های مساجد بزرگ است و می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید اوحدی» در آیین تجلیل از منتخبان رویداد ملی فهما که امروز (سه شنبه، 20 خرداد) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه بعد از بحران کرونا دنیا در یک مسیر جدیدی قرار گرفت، گفت: بعد از بحران کرونا سبک زندگی و رفتار انسان ها تغییر کرده و خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه های مختلف آموزش و فرهنگ شاهد تغییراتی بعد از این بحران شدیم و در موضوع امنیت نیز این موضوع معنای خود را دوباره بازتعریف کرد.

 

اوحدی بیان کرد: در حال حاضر شاهدیم که بعد از بحران کرونا مقوله گمشده ای که اصلا به آن توجه نمی شد یعنی سرمایه انسانی، تاب آوری و تحمل در تنگناهای جهانی مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا همه دنیا را به خود مبتلا کرد، گفت: با این بحران در همه دنیا پیوست های امنیتی، اجتماعی و نظامی بعد از این بحران تعریف کردند اما جامعه ما به دلیل ارزش ها و پایگاه هایی همچون مسجد که داشت، توانست در این بحران موفق شود.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در شرایط تحریم و در شرایطی که 360 کانال در دنیا در حال تخریب و تضعیف ما بودند اما به دلیل سرمایه اجتماعی مسجد که دیگر کشورها این سرمایه را نداشتند، نتوانستند بر اهداف و برنامه های خودشان موفق شوند زیرا ظرفیت مسجد بسیاری از مشکلات ما را حل کرد.

 

وی تصریح کرد: در کارهای فرهنگی محورهای جریان سازی، مخاطب شناسی و جهت گیری باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه باید بدانیم که داشته های فرهنگی و الگوسازی های ما چیست و چه الگوهایی می توانند الگوی موفقی برای ما باشند.

 

وی شهدا و ایثارگران را بهترین الگوهای پایدار که تربیت شده مسجد هستند در جامعه ما دانست و تصریح کرد: شهدا و ایثارگران سرمایه های انقلاب ما بودند که می توانند به عنوان الگو مورد توجه قرار گیرند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اینکه چه اتفاقی در وجود انسان رخ می دهد و چقدر پایگاه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند تاثیرگذار باشند که شخصی همانند مجید قربان خانی تحول ایجاد می کند و وی به شهید مدافع حرم تبدیل می شود.

 

وی خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کار و فعالیت شما بزرگ است زیرا می توانید تحول آفرین باشید.

 

وی در پایان بر لزوم گسترش همکاری ها میان کانون های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مقدم عصر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان گیلانی طرح ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه روح و جانمان را از حرف‌های خوب اشباع کرده و روح خود را ارتقا دهیم، باید در مسجد حضور یابیم و به مسجد رفت و آمد کنیم.

وی فعالیت در مسجد را تداوم راه شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا در راه خدا و دفاع از میهن، جانشان را نثار کردند و اکنون شما بچه‌های مسجد با فعالیت در این مکان مقدس در راه رضای خدا و تداوم را شهیدان فعالیت می‌کنید.

مقدم با بیان اینکه کار باید در راه رضای خدا باشد تا ماندگار شود، ادامه داد: باید فعالیت‌های جهاد گونه خود را در هر مکانی که بستر لازم برای ارائه آن وجود دارد، چه مسجد محله خودمان و چه محله‌های دیگر حتی هزار کیلومتر دورتر انجام دهیم مانند همان رزمنده خرمشهری که با دست خالی جلوی دشمن تا دندان مسلح مقاومت کرد و روز ۳۳ مقاومت در خرمشهر به شهادت رسید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان که حائز رتبه‌های برتر در چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد شدند، تقدیر شد.

کد خبر 6094644

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها