Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی می‌گوید برای مقابله با نژادپرستی در فوتبال باید مربیان و مدیرانی از اقلیت‌ها در بالاترین سطح این ورزش مشغول به کار شوند.

به گزارش "ورزش سه"، رحیم استرلینگ ستاره سیاه‌پوست منچسترسیتی می‌گوید مقابله با نژادپرستی در دنیای فوتبال نباید بعد از پایان تظاهرات این روزها علیه نژادپرستی در کشورهای مختلف به فراموشی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از راهکارهای مقابله با نژادپرستی در فوتبال را حضور مربیان و مدیرانی از اقلیت‌های نژادی در بالاترین سطوح این ورزش می‌داند.

 

 

استرلینگ مدتها است که علیه نژادپرستی در فوتبال فعالیت می‌کند. او در گذشته از نژادپرستی به عنوان یک بیماری یاد کرده بود و آن را مهمترین مساله امروز جامعه انسانی دانسته بود. استرلینگ با اشاره به وضعیت مربیان تازه‌کاری مثل استیون جرارد، فرانک لمپارد، سول کمپ‌بل و اشلی‌کول می‌گوید به نظر می‌رسد در این حوزه هم نژادپرستی در کار است.

 

استرلینگ در این باره گفت:" به مربیان جدید این روزها نگاه کنید. استیون جرارد، فرانک لمپارد، سول کمپ‌بل و اشلی کول. این همه همه بازیکنان بزرگی بوده‌اند و همه در تیم ملی انگلیس بازی کرده‌اند. همه آنها مدارک مربی‌گری یکسانی گرفته‌اند و صلاحیت مربی‌گری در باشگاه‌های بزرگ را دارند".

 

ستاره منچسترسیتی در ادامه صحبتهایش گفت:" اما همینطور که می‌دانید به دو نفر از این جمع فرصتی که در اختیار دو نفر دیگر قرار گرفته داده نشده. این دو نفر هم از قضا سیاه‌پوست هستند. باید به مربیان سیاه‌پوست هم فرصتهای درست و برابر داده شود. باید به مردم فرصتی که استحقاقش را دارند داد. از حدود 500 بازیکن لیگ برتر یک سوم‌شان سیاه‌پوست هستند ولی ما در مدیریت تیمها و کادر فنی هیچ نماینده‌ای نداریم".

 

 

 

 

رحیم استرلینگ منچستر سیتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رحیم استرلینگ منچستر سیتی سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد


به گزارش تابناک به نقل از "ان تی وی"، ولز بریتانیا، برای اولین بار یک نخست وزیر سیاهپوست دارد.

وان گتینگ، پس از پیروزی در انتخابات در این منطقه گفت که او "افتخار تبدیل شدن به اولین رهبر سیاهپوست یک کشور اروپایی را دارد." انتظار می رود که این مرد 50 ساله روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر ولز سوگند یاد کند. رهبر قبلی این منطقه ، مارک دریکفورد، در ماه دسامبر استعفای خود را اعلام کرد.

گتینگ پس از پیروزی در انتخابات به اعضای حزب کارگر خود در کاردیف، پایتخت ولز گفت: امروز ما فصل جدیدی را در تاریخ کشورمان آغاز می کنیم. تاریخی که ما با هم می نویسیم.

"کیر استارمر"، رهبر حزب کارگر در بریتانیا، نیز اهمیت تاریخی زیادی به مراسم تحلیف آتی گتینگ داد. وی در این باره گفت: انتصاب وی به عنوان وزیر اول ولز و اولین رهبر سیاه پوست در بریتانیا، لحظه ای تاریخی خواهد بود که گواه پیشرفت و ارزش های ولز مدرن است.

گتینگ در زامبیا، آفریقای جنوبی، از پدری سفیدپوست اهل ولز و مادری زامبیایی متولد شد. پس از ادای سوگند وی به این ترتیب سه نفر از چهار رهبر بخش‌های بریتانیایی انگلیس سیاستمداران غیرسفید پوست خواهند بود: همزا یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، پسر مهاجران پاکستانی است. ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس هم اصالتاً هندی است. در ایرلند شمالی، میشل اونیل نخست وزیر، که از ابتدای فوریه بر سر کار آمده است هم با تبدیل شدن به اولین ملی گرای ایرلندی که این مقام را بر عهده دارد، تاریخ ساز شد.

حزب کارگر انگلیس برای بیش از 100 سال است که در راس ولز که بیش از 3.1 میلیون نفر جمعیت دارد قرار دارد. این حزب با سیاست های لیبرال خود اغلب در مقابل دولت مرکزی محافظه کار لندن قرار می گیرد. این دولت منطقه ای دارای اختیارات گسترده ای است، به عنوان مثال در سیاست زیست محیطی و آموزشی و تا حدی در مالیات.

وان گتینگ»، نخست‌وزیر آتی ولز اعلام کرد: پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس حزب کارگر در ولز که 25 سال است در کاردیف قدرت را در دست دارد، «مفتخر» است که اولین رهبر سیاه‌پوست در اروپا شود.

گتینگ وزیر اقتصاد کنونی و وکیل سابق 50 ساله، روز چهارشنبه جانشین «ارک دریکفورد» (69 ساله) نخست‌وزیر کنونی ولز خواهد شد که در ماه دسامبر پس از پنج سال نخست‌وزیری استعفای خود را اعلام کرد.

وان گتینگ به عنوان رهبر جدید حزب کارگر در ولز در جریان رای‌گیری درون حزبی انتخاب شد که در آن 51.7 درصد آرا را در برابر جرمی مایلز وزیر آموزش به دست آورد.

دیگر خبرها

  • بی‌توجه به انتقادات، رحیم استرلینگ در چلسی می‌ماند تا خودش را ثابت کند
  • دفاع آبی‌ها از رحیم: فدای سرت، اتفاق است دیگر!‏
  • زلزله در النصر: رئیس رونالدو می‌رود!
  • ضربه آزاد رحیم استرلینگ مقابل لسترسیتی به فضا رسید! / فیلم
  • پوچتینو علیه طرفداران چلسی: از استرلینگ حمایت می‌کنم
  • پوچتینو: هواداران چلسی باید به تصمیمات من احترام بگذارند؛ استرلینگ فقط کمی بدشانس بود
  • رحیم استرلینگ و از دست دادن ضربه پنالتی مقابل لسترسیتی (چلسی 1-0 لسترسیتی)
  • غرامت ۳ میلیون دلاری تسلا در پرونده نژادپرستی علیه کارگر سیاه پوست
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • کدام کشور بهترین مربیان فوتبال جهان را دارد