Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@18:56:34 GMT

آزادی منطقه «مدغل» در شرق صنعا/ تشدید حملات سعودی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۳۷۵

آزادی منطقه «مدغل» در شرق صنعا/ تشدید حملات سعودی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف سعودی روز دوشنبه (دیروز) دست به حملات دریایی و هوایی گسترده‌ای به مناطق مختلف یمن زد که در سه ماهه گذشته بی سابقه بوده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، استان‌های شمالی یمن که در کنترل دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) است، از ماه می گذشته که آتش‌بس ادعایی سعودی‌ها پایان یافته، شاهد افزایش درگیری‌ها بوده است که این پدیده امیدها برای پایان جنگی که بیش از پنج سال از آغاز آن می‌گذرد را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته منابع نظامی در یمن، جنگنده‌های سعودی بیش از هر منطقه‌ای استان مأرب را با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن در شهرستان «مدغل» و «صرواح» بمباران کردند؛ با این حال نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانستند بر شهرستان «مدغل» در مأرب مسلط شوند؛ هرچند این موفقیت هنوز به طور رسمی از سوی «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام نشده است.

به گفته ارتش یمن، ائتلاف سعودی روز گذشته ۲۲ بار شهرستان‌‌های مجزر و صرواح را بمباران کرد. شهرستان‌های «عبس» و «حرض» در استان «حجه» نیز پنج بار هدف حملات هوایی سعودی‌ها قرار گرفت. جنگنده‌های سعودی همچنین سه بار مناطق شرقی شهر «نجران» در خاک عربستان و چهار مرتبه نیز استان‌های صعده و الجوف را بمباران کردند.

به گفته منابع یمنی، علاوه بر حملات هوایی، کشتی‌های جنگی سعودی در دریای سرخ نیز مناطقی در شهرستان «عبس» در استان «حجه» را گلوله‌باران کردند. دولت مستعفی «منصور هادی» مدعی است که ارتش یمن، سکوی پرتاب موشک‌های بالستیک خود را در میان باغات منطقه «الجر» در شهرستان «عبس» مستقر کرده است که این ادعا تا کنون عامل دهها حمله هوایی و دریایی به این منطقه شده است.

در همین حال، شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی مدعی انهدام یک فروند پهپاد ارتش یمن در منطقه جنگی «نِهِم» در شرق صنعاء شد. منطقه‌ای که در دو روز گذشته بار دیگر شاهد افزایش درگیری‌ها بوده است.

از سوی دیگر جنوب یمن نیز همچنان عرصه رقابت و درگیری میان عناصر وفادار به امارات به دولت مستعفی منصور هادی است. شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی روز یکشنبه توانستند کنترل شهر «جعار» در استان «أبین» را برای ساعاتی به دست گرفته و عناصر «کمربند امنیتی» (وابسته به شورای انتقالی جنوب) را به عقب برانند؛ اما با تشدید درگیری‌ها مجبور به خروج از شهر شدند.

شب گذشته (دوشنبه) نیز دولت مستعفی به کشته شدن یکی از فرماندهان گارد ریاستی در استان ابین اذعان کرد. درگیری میان دو طرف از تابستان سال گذشته آغاز شده و علی‌رغم توافق صورت گرفته در ریاض در ۱۴ آبان ماه سال گذشته، اما این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. شورای انتقالی جنوب مدعی حاکمیت بر استان‌های جنوبی یمن است و حمایت کامل امارات را با خود به همراه دارد.

انتهای پیام/


منبع: تقریب

کلیدواژه: دولت مستعفی درگیری ها ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان