Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:01:18 GMT

همچنان رج آن برج کج است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۵۶۳

همچنان رج آن برج کج است

ایسنا/لرستان پروژه برج‌های دوقلوی کیو سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد.

بر تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی دائم تاکید می‌شد و بر این اساس تابلوی روزشمار نیز در محل احداث نصب شده بود که بعد از مدتی خاموش و زمان‌بندی حذف شد.

در قرارداد پروژه برج‌های دوقلو که مرتفع‌ترین سازه خرم‌آباد محسوب می‌شود، سهم شهرداری ۲۵ و سرمایه‌گذار ۷۵ درصد اعلام شده و سرمایه‌گذار آن گروه عمران و ساختمان معین کوثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه در چند ماه اول شروع فعالیت روند خوبی داشت اما پس از آن دیگر خبری از فعالیت آنچنانی نبود و برخی از کاسبان شهر خرم‌آباد که با پروژه در بحث مواد غذایی(برای کارگران) و مصالح ساختمانی همکاری می‌کردند بلند شد.

مسئولان نیز در بحث قرارداد سخنانی را رسانه‌ای می‌کردند اما هیچ اتفاق خاصی در قرارداد پروژه رخ نداد و همچنان شرایط همانی است که از اول بود و اعتراض‌ها راه به جایی نبرده است.

آغاز اعتراضات مسئولان قضایی به قرارداد پروژه

جعفر بدری، رئیس کل وقت دادگستری لرستان خرداد ۹۷ در خصوص این پروژه گفته بود: برج‌های دوقلو در ۱۷ هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خرم‌آباد به سرمایه‌گذار واگذار شده و بنا بود پس از ۳۶ ماه به اتمام برسد اما فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر جدید خرم‌آباد به این پروژه معترض بودند، ادامه داد: چرا باید برخی شهرداری‌ها به خاطر اعمال فشارهای مقامات اجرایی تن به این‌گونه کارها دهند.

موافقت برای پیش‌فروش واحدها

صحبت‌های بدری در حالی عنوان شده که آرمان بهره‌مند، نماینده کارفرمای برج‌های تجاری مسکونی کیو، در آذر ۹۴ و طی بازدید از این پروژه گفته بود: پیش‌فروش واحدهای این برج با دستور استاندار و دادستانی تا حدود یک تا سه ماه آینده انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این پروژه دولتی نیست ولی استانداری در کمک به ما سنگ تمام گذاشته است.

بهره‌مند مدعی شد: افراد زیادی سعی کردند در روند کار مشکل به وجود بیاورند اما با پیگیری‌های استاندار پروژه شروع به کارکرد و روند خوبی دارد!

صحبت‌های وی در حالی مطرح شده که این وعده‌ها هرگز محقق نشد و پروژه پس از مدتی به خواب عمیقی فرو رفت و تاکنون بیدار نشده است!

سرمایه‌گذار به تعهدات جدید هم عمل نکرد

درباره آخرین وضعیت این پروژه اردشیر دریکوندی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به ایسنا گفت: پروژه همچنان تعطیل بوده و پیشرفت تجاری کار حدود ۳۷ درصد و پیشرفت ساختمانی پروژه نزدیک ۱۵ درصد است.

وی یادآور شد: وقتی رئیس شورا بودم خیلی تلاش کردیم و جلسات زیادی با استاندار، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار و برخی از مسئولان قضائی استان داشتیم و قرار بود کار را شروع کنند اما به تعهدات جدید هم عمل نکردند.

دریکوندی با بیان اینکه اگر زمان ما بود این قرارداد را نمی‌بستیم، تصریح کرد: با اینکه مخالف قرارداد بودیم اما نهایت همکاری را با سرمایه‌گذار داشتیم که فایده‌ای نداشت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار قصد پیش‌فروش داشت، اضافه کرد: ما گفتیم باید یک حساب بانکی مشترک باشد و پول در راستای تکمیل پروژه هزینه شود نه اینکه حساب فقط متعلق به سرمایه‌گذار باشد.

عضو شورای شهر خرم‌آباد افزود: این موضوع مورد توافق طرفین بود و حتی صورت‌جلسه شد اما پس از آن دیگر خبری نشد و متاسفانه خلف وعده‌های سرمایه‌گذار ادامه دارد.

پیگیری برای فسخ قرارداد

وی با اشاره به اینکه پیگیر فسخ قرارداد هستیم، تصریح کرد: به دوستان گفته‌ایم که مسائل حقوقی را پیگیری کنند تا اگر امکان داشته باشد، قرارداد را فسخ و به سرمایه‌گذار جدید واگذار کنیم.

دریکوندی با بیان اینکه متاسفانه شرکت سرمایه‌گذار پروژه را رها کرده، افزود: روز به روز مصالح گران می‌شود و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذار دیگر تمایلی برای تکمیل پروژه ندارد.

قرارداد دست شهرداری را بسته است

سجاد بابایی، رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در خصوص این پروژه به ایسنا گفت: متاسفانه پروژه برج‌های دوقلو کیو مدت‌هاست که تعطیل شده و با توجه به شرایط بعید می‌دانم که در آینده نزدیک فعال شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا که امکان فسخ قرارداد وجود دارد؟ اظهار کرد: قراردادی که منعقد شده دست شهرداری را بسته است و حتی اگر این کار بخواهد اجرا شود زمان زیادی طول خواهد کشید.

بابایی با بیان اینکه موافق طرح برج‌های دو قلو در این نقطه از شهر هستم، تاکید کرد: اما با قرارداد موجود موافق نیستم و متاسفانه به ضرر ماست.

عضو شورای شهر خرم‌آباد تصریح کرد: بدون شک هرگز حاضر نمی‌شویم در شورای شهر پنجم چنین قراردادی را منعقد کنیم، چون معتقدیم این قرارداد می‌توانست بسیار بهتر باشد.

در حالی اعضای شورای شهر پنجم به قرارداد برج‌های دوقلو معترض بوده که اعضای شورای شهر چهارم، این قرارداد را مایه افتخار می‌دانند.  

به قرارداد افتخار می‌کنیم

جافر وفایی، عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اظهار رضایت از قرارداد این پروژه به ایسنا گفت: اگر قرارداد مناسب نبود، چرا زمانی که قرارداد بسته شد، دستگاه قضا ورود نکرد!؟

وی ادامه داد: چرا زمانی که ۱۷ هزار متر زمین در دست ونک پارک بلااستفاده مانده بود، رسانه‌ها و دستگاه‌های نظارتی چیزی نمی‌گفتند؟

وفایی با بیان اینکه به قرارداد برج‌های دوقلو و کاری که کرده‌ایم، افتخار می‌کنیم، افزود: ۱۷ هزار متر زمین بدون استفاده را از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این پروژه اختصاص داده‌ایم و با همفکری دستگاه‌های مسئول به این نتیجه رسیدیم که سهم شهرداری اگر ۲۵ درصد باشد، خوب است.

عضو سابق شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه شهرداری پولی ندارد که سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: اگر آن زمین را می‌فروختیم پول زیادی عاید شهرداری نمی‌شد اما الان ارزش این ملک خیلی زیاد بوده و به نفع شهرداری است.

به گزارش ایسنا، متاسفانه رج این برج همچنان کج است، پروژه به‌طور کامل تعطیل شده و با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد که کجی این برج حالا حالاها رفع شود و شرایط همچنان همانی است که نباید باشد. با این حال شهروندان انتظار دارند در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر خرم‌آباد این پروژه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه برج های دوقلو شورای اسلامی شهر خرم آباد برج های دوقلو سرمایه گذار شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود