Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به موفقیت ایران در ارسال پنج نفتکش‌ خود به ونزوئلا برای تامین سوخت این کشور، آن را نشانه‌ای از شکست و ناکارآمدی کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه تهران و کاراکاس دانست.

واشنگتن پست در ابتدای این مطلب آورده است: دولت دونالد ترامپ حتی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا دست از کارزار فشار حداکثری خود علیه ایران و ونزوئلا برنداشت و با توسل به تحریم‌های یکجانبه علیه این دو کشور، امیدوار است که یک یا هر دوی آن‌ها تحت فشار ناشی از همه گیری کرونا و بحران اقتصادی از هم فرو بپاشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بارزترین پیامد سیاست فعلی ترامپ، نزدیک‌تر شدن بیش از پیش دو کشور بوده است. بنا به نوشته واشنگتن پست تهران و کاراکاس با تبادل محموله سوختی و با نشان دادن ضعف و ناتوانی آمریکا، باعث سرافکندگی این کشور شدند.

این روزنامه آمریکایی در بخشی از تحلیل خود به قدرت نمایی دریایی نفتکش‌های ایرانی در هفته‌های اخیر پرداخت و نوشت سه شنبه گذشته، پنجمین نفتکش ایرانی با عبور از مقابل ناو‌های جنگی آمریکا در دریای کارائیب، وارد آب‌های ونزوئلا شد تا بار دیگر تحریم‌های واشنگتن علیه هر دو کشور را به چالش بکشد. پیشتر قطعات، تجهیزات و متخصصان با هواپیما‌های ایرانی به ونزوئلا وارد شده بودند تا پالایشگاه‌های این کشور را دوباره راه اندازی کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: دولت ترامپ سعی کرد با توسل به سیاست تکراری تهدید به تحریم مانع انتقال محموله سوخت ایران به ونزوئلا شود. اما با پاسخ جدی تهران در این خصوص مواجه شد و ترجیح داد که تنها نظاره گر عبور نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا باشد. دولت ایران هشدار داد در صورت تعرض به نفتکش‌های این کشور از سوی آمریکا، پاسخ قاطع به آن حتمی خواهد بود. واشنگتن پست نوشت قابلیت ایران برای هدف قرار دادن حمل و نقل نفتکش‌ها در خلیج فارس چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وضوح برای بازدارندگی دونالد ترامپ از اقدامی در خصوص تجارت نفتی این کشور با ونزوئلا کافی بود.

واشنگتن پست در ادامه از موفقیت نفتکش‌های ایرانی در ارسال سوخت به ونزوئلا به عنوان یک پیروزی برای دو کشور یاد کرد که هیچ نشانه‌ای از تسلیم در برابر فشار‌های آمریکا از خود بروز نمی‌دهند. علاوه بر این همکاری‌های تهران و کاراکاس قرار است توسعه یابد. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا قرار است به زودی به تهران سفر کند و طارق الایسامی، یکی از متحدان اصلی تهران نیز به تازگی مسئولیت وزارت نفت ونزوئلا را عهده دار شده است.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی اعلام کردند تامین بنزین ونزوئلا از سوی ایران را تحمل نمی‌کنند. این در حالیست که به اذعان این رسانه آمریکایی تحکیم اتحاد میان ایران و ونزوئلا از افت سیاست‌های ترامپ، که با هدف تغییرات اساسی در دو کشور پیگیری می‌شد، حکایت دارد. سیاستی که ترامپ نه تنها نتوانسته آن را عملی کند بلکه قادر به کاستن از پیامد‌های آن نیز نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط ایران و ونزوئلا تحریم های آمریکا اعزام نفتکش های ایرانی به ونزوئلا واشنگتن پست دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، آمریکا و شرکایش طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کردند و امید داشتند این تحریم‌ها بتواند مسکو را به زانو در آورد. با این حال، گذشت زمان نشان داد روسیه می‌تواند با جایگزین کردن کشور‌های دیگر، به خوبی جای خالی کشور‌های غربی را پر کند؛ موضوعی که به مذاق آمریکا و متحدانش خوش نمی‌آید. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ایالات متحده، انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اعمال فشار به امارات متحده عربی هستند تا مانع از همکاری این کشور در دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین شود. 

یک مقام انگلیسی در این باره گفت: مقاماتی از آمریکا، انگلیس، و اتحادیه اروپا هفته گذشته به امارات متحده سفر کردند تا تلاش‌هایی هماهنگ برای جلوگیری از ورود کالا‌های تحریم شده به روسیه به واسطه ابوظبی را داشته باشند.

منابع غربی می‌گویند مقامات آمریکایی و متحدانش بار‌ها طی نشست‌های مختلف از امارات متحده عربی خواسته اند اطلاعاتی درباره صادرات کالا و خدمات به روسیه را ارائه کند. این موضوع به ویژه درباره کالا‌هایی که به صورت صادرات مجدد و کالا‌هایی که کاربرد دو گانه دارد ضرورت بیشتری داشته است. 

یک مقام اماراتی بدون اشاره به اینکه آیا مذاکراتی در این باره میان طرفین انجام شده یا نه اجتناب کرد، اما تاکید کرد ممنوعیت برای جلوگیری از صادرات برخی کالا‌ها با کاربرد دوگانه که برای کاهش منازعه اوکراین ضروری است، صادر شده و داده‌های آماری نشان می‌دهد صادرات مجدد چنین اقلامی صورت نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند