Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:45:17 GMT

۵ موردی که پوست‌تان سعی می‌کند به شما بگوید!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۸۰۹

۵ موردی که پوست‌تان سعی می‌کند به شما بگوید!

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی اوقات، ممکن است احساس کند که پوست شما همراهتان نیست. چشمان پف کرده شما دقیقا کم‌خوابی شما را به رخ می‌کشد و روزی به آینه نگاه می‌کنید و چین و چروک‌هایی را می‌بینید که فکر می‌کنید روز قبل خبری از آن‌ها نبوده است! پیش از این اتفاقات می‌توانید نشانه‌هایی را ببینید.

۱. ممکن است آکنه‌های شما به علت مسائل هورمونی باشد

آنچه باعث ایجاد آکنه در نوجوانی شما شده است لزوماً چیزی نیست که در حال حاضر در پشت آکنه زدن امروز شما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این مهم است که هنگام انتخاب یک درمان آن را بدانید. ماریسا گارشیک، پزشک متخصص پوست در نیویورک و استادیار بالینی پوست در کرنل می‌گوید: «در نوجوانی ممکن است آکنه به دلیل تولید بیش از حد روغن باشد، اما اکنون هرچه سن شما بالاتر می‌رود، اغلب دلایل آن هورمونی است».

آکنه هورمونی در خانم‌ها اغلب با چرخه قاعدگی بدتر می‌شود. برآمدگی‌های آکنه معمولاً نزدیک به فک و چانه شما هستند، برخلاف آکنه‌هایی که ممکن است در سال‌های نوجوانی شما را دچار مشکل کند، که اغلب در صورت و پیشانی دیده می‌شوند.

آکنه‌های هورمونی اغلب دارای التهاب بیشتری هستند. اگر پوست حساسی دارید، محصولاتی که دارای گوگرد یا پوست درخت بید هستند می‌توانند به پاکسازی پوست کمک کنند. در نهایت، متخصص زنان و متخصص پوست شما می توانند برای تنظیم چرخه هورمونی مختل کننده پوست به شما کمک کند.

۲. کیسه‌های زیر چشم ممکن است به علت یک رژیم غذایی یا سبک زندگی ناسالم باشد

به منبع مشکل برسید. آلرژی، استعمال سیگار و حتی خوردن بیش از حد نمک می‌تواند در شکل دادن کیسههای زیر چشم شما نقش داشته باشد. اما کمبود خواب مقصر بزرگی در پشت این نگاه است، و اگر این یک اتفاق شایع است پس باید روی عادت های بهداشت خواب یا اولویت‌بندی آن کار کنید. بنیاد ملی خواب توصیه می‌کند که بزرگسالان هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند. با پزشک خود مشورت کنید. برای رفع سریع‌تر این مشکل از کرم‌های چشم استفاده کنید.

۳. پوست خشک یا ترک خورده به معنای خشکی پوست است

براساس بررسی سال ۲۰۱۴ در ژورنال «مکانیسم های پیری و توسعه» در طول سال‌ها پوست مقداری از رطوبت خود را از دست می‌دهد. با وخیم تر شدن وضعیت و کم آبی پوست،‌ احتمالاً علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک نمایان می‌شود.

به این منظور یک مرطوب‌کننده سبک که موجب ایجاد آکنه و بسته شدن منافذ نباشد را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

۴. دایره‌های زیر چشم؟ ربطی به کمبود خواب ندارند!

گارشیک در این رابطه می‌گوید این پاسخ عمومی نخواهد بود! اما ژنتیک نقش مهمی در حلقه‌های سیاه زیر چشم بازی می‌کند و این چیزی است که کاملا خارج از کنترل شما نیست. با این وجود شما می‌توانید با کرهای چشمی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های روشن‌کننده، مانند ویتامین C و ویتامین E هستند، سیاه شدن زیر چشم را کاهش دهید. اگر دایره‌ها به رنگ آبی خاکستری به نظر برسند، ممکن است مسئله این باشد که رگ‌های خونی از زیر پوست نازک دیده می‌شوند. در این حالت، محصولی حاوی کافئین می‌تواند به رگ‌های خونی کمک کند تا ظاهر تیره را کاهش دهد.

۵. آویزان شدن پوست؟ پوست شما خواستار افزایش کلاژن است!

اگر شما آماده داشتن چنین پوستی نیستید، کرم‌های موضعی می‌توانند به شما کمک کنند. اما کلینیک کلیول می‌گوید که ممکن است شما از گزینه‌های درمانی غیر تهاجمی با متخصص پوست خود بهره مند شوید. دستگاه‌های سفت کننده پوست که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده اند نیز به شما کمک می‌کنند. علاوه بر دارو این ابزارها تشکیل کلاژن جدید را دستکاری می‌کنند تا افتادگی را کاهش دهند. یک نگاه غیرتهاجمی باعث می‌شود که بدون تحمل درد، در مدت زمانی بتوانید افتادگی پوست خود را کاهش دهید.

منبع: besthealthmag، everydayhealth

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوست زیر چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه ازین گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 درمان جوش و آکنه

اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آن‌ها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

 درمان جوش‌های سرسیاه

حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد، اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 درمان عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است، می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

 تحریک رشد مو

مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند، اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

 جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تار‌های مو

آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تار‌های نازک مو‌ها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن مو‌ها می‌شود.

درمان شوره سر:

یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

 تقویت ناخن

اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آن‌ها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آن‌ها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آن‌ها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

 سیر و کاهش وزن

چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز در این مسیر همراه آن‌ها است! خوردن آنباعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تقویت کننده موی مردانه
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • رامون کالدرون: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رئال مادرید، کار آسانی برابر بایرن مونیخ خواهد داشت
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • کرم معجزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت