Web Analytics Made Easy - Statcounter

همه‌گیری ویروس کرونا در جهان بر تعاملات بین المللی ازجمله تعاملات بین دانشگاهی تأثیر گذاشته است اما در این شرایط هم می توان راهکارهایی برای تقویت این روابط اندیشید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اخیرا پایگاه اطلاع رسانی universityworldnews در گزارشی به تقویت روابط بین‌المللی دانشگاه‌ها در زمان همه‌گیری ویروس کرونا پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش مطرح شده که شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر بر تعاملات بین‌المللی آموزشی تأثیر گذاشته و این در حالی است که هیچ راه‌حل کوتاه‌مدتی وجود ندارد اما راهکارهای مفیدی برای بهبود روابط بلندمدت بین‌المللی دانشگاه‌ها وجود دارد که می‌توان آنها را مدنظر قرار داد.

اکنون که فعالیت‌های بین‌المللی کم‌رنگ شده نباید فعالیت‌های بین‌المللی را در مأموریت دیگر مانند تدریس و تحقیق ادغام کرد چراکه این امر موقعیت آینده دانشگاه را تضعیف می‌کند.

در این گزارش نوشته شده که پروژه اراسموس در اروپا بسیار موفق عمل کرده می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد. در واقع موفقیت این پروژه نشان می‌دهد که دولت‌ها باید مشوق‌های بودجه‌ای لازم را برای همکاری‌های بین‌المللی در نظر گیرند.

باید برای همکاری‌های مشترک دانشگاهی برنامه‌ریزی کرد. دانشگاه‌ها برای موفقیت باید برنامه استراتژیک داشته باشند و بودجه سالانه برای آن در نظر بگیرند. دانشگاه‌ها می‌توانند منابع دومنظوره برای فعالیت‌های بین‌المللی ایجاد کنند تا از این طریق روابط بین‌المللی تقویت شود.

راهکارهایی نظیر تعریف دوره‌های مشترک دارای مخاطب، طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو می‌تواند در تقویت تعاملات بین‌المللی اثرگذار باشد. درزمانی که شیوع ویروس کرونا دانشگاهیان را خانه‌نشین کرده می‌توان برای این راهکارها برنامه‌ریزی کرد.

برای جذب مخاطبان بیشتر بین‌المللی حتی می‌توان دوره‌های مشترک جذاب را تعریف کرد و بودجه‌های مشخص دوطرفه‌ای را برای آن در نظر گرفت تا دیگران هم جذب این دوره‌ها یا پروژه‌ها شوند. 

در مجموع راهکارهای متنوعی در این زمینه وجود دارد که دانشگاه‌ها در فرصت کنونی می‌توانند برای آنها برنامه‌ریزی کنند چراکه علم محدود به کشور خاصی نیست و این روابط باعث گسترده‌تر شدن علم و نمایان شدن ابعاد تازه می‌شود. 

انتهای پیام/4040/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های جهان بین المللی سازی بین المللی ویروس کرونا تعاملات بین دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت