Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:49:30 GMT

خشت به خشت برای آینده و سرنوشت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۰۴۱

خشت به خشت برای آینده و سرنوشت

خشت گذاری یا  " آجر به آجر"  طرحی نیکوکارانه برای مشارکت عامه مردم در امر مدرسه سازی است  که در ماه های اخیر به منظور توسعه مشارکت های مردمی درساخت فضاهای آموزشی در کشورکلید خورده است.

 مهمترین تاثیرخشت گذاری  بسترسازی برای مشارکت خرد و کلان مردمی در امر مقدس مدرسه سازی است ، حرکتی که افزون بر پاداش اخروی، موجب می شود تا آینده سازان کشور در فضاهای مناسب آموزشی به پختگی علمی و عملی دست یابند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که مسیر عمران و آبادانی کشور از مدرسه و دانشگاه می گذرد و تولید علم می تواند به ثروت بیکران مادی و معنوی بینجامد، مشارکت در امر خیر مدرسه سازی نخستین گام برای رسیدن به تربیت نخبگان آینده ساز است.  

برخی ازافراد با ابزاری که دراختیار دارند آثارجاودانی را خلق می کنند واین حرکت خداپسندانه وخلاقانه را همه ما سالهاست که درخیرین درعرصه تعلیم و تربیت درچهارگوشه ایران زمین دیده ایم.

همه ما بارها با دیدن و یا شنیدن خبری درمورد خیرین مدرسه سازهمواره به ایثارشان احسنت گفته ایم و در ذهنمان این جمله را زمزمه کرده ایم که ای کاش ماهم چنین توان مالی ودل دریایی را برای بخشش آنهم برای ساخت کلاس های درس  به خصوص درمناطق پرجمعیت و کم برخوردار کشور را داشتیم.

مدرسه سازدرواقع انسان می سازد وظرفیت شکوفایی را فراهم می کند چون یادگیری والگو برداری محصول کتاب و کلاس نیست . بیش از ۲ دهه از فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور می گذرد و ما شاهد به ثمررسیدن بسیاری از طرح های آموزشی هستیم.

خیرین فقط افرادی با توانایی مالی بالا نیستند بلکه گاهی افرادی با درآمد متوسط دراین امرمقدس مشارکت می کنند، به طور مثال کارگر البرزی سالانه هزینه خرید یک نیمکت و یا مادری درسیستان و بلوچستان النگوهایش را برای مدرسه سازی اهدا می کند.

گسترش فرهنگ کارخیردرجامعه به برکت وجود خیرین نیک اندیش افزایش یا فته و وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی بسته‌ تحولی "آجر به آجر" را طراحی کرده که هرکسی بتواند با هرسرمایه‌ای هرچند اندک دراین وادی گام بردارد.

این طرح با هدف جمع آوری کمک‌های خرد مردمی برنامه ریزی شده تا همه درمدرسه سازی سهیم باشند به گونه‌ای که گستره جامعه خیرین مدرسه ساز به تعداد مردم کشورمان باشد.

 خیرین مدرسه ساز موجب برکت نظام تعلیم وتربیت هستند که مهمترین دغدغه اشان، ساخت فضای امن آموزشی و تربیتی برای فرزندان ایران اسلامی است.

همه ما باید قدردان زحمات و سخاوت این بزرگواران باشیم وبرنگاه خدایی ودست های مهربانشان افتخارکنیم وبوسه زنیم.

البرزیکی ازاستان های مجری طرح خشت گذاری است تا به همه یادآوری کند که می توان با هرتوان مالی دراین امرخداپسندانه مشارکت کرد حتی با اهدا یک آجر.

کارنامه موفق خیرین

استاندارالبرزگفت: کارنامه خیرین مدرسه سازدراین استان موفق وافتخارآفرین است زیرا نشان ازهمت والای آنان درامرمدرسه سازی دارد.

عزیزاله شهبازی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور به ویژه دراستان البرز را ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی تشکیل می دهد که طرح نو خشت گذاری می تواند درتامین این نیازضروری موثرباشد.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی درالبرزمحسوس‌است، خاطرنشان کرد: البرزبیشترین مدارس دونوبتی و تراکم بالای دانش‌آموزی کشور را دارد.درسال های گذشته ساخت کلاس های درس متناسب با افزایش تعداد دانش آموزان البرزانجام نشده لذا با افزایش سطح مشارکت های مردمی امکان رفع این چالش اساسی دراستان هایی که دربخش زیرساخت های آموزشی با مشکل مواجه اند بوجود می آید. یکی ازدلایل اصلی کمبود فضای آموزشی درالبرزمهاجرت پذیری است.

شهبازی با بیان اینکه البرز از نظرسرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین‌تر است ، اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی این استان فرسوده است.

وی یادآورشد: اگرهمت والای خیرین درساخت کلاس های درس درالبرز وجود نداشت ما شاهد فعالیت مدارس چند شیفته دراین استان می شدیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان البرزادامه داد: طرح خشت گذاری درآموزش و پرورش اجرایی شده تا همه به یاری این نهاد مهم فرهنگی برای ساخت کلاس های درس بشتابند.

شهبازی عنوان کرد: البرز درساخت کلاس های درس رتبه اول کشور را دارد در حالی که استان همچنان با کمبود فضای آموزشی روبروست.

استاندار البرزتاکید کرد: این استان نیازبه ترویج فرهنگ مدرسه سازی دارد تا مشکلات و تنگناهای آموزشی آن کمترشود و زیرساخت فضاهای آموزشی آن گسترش یابد.

خشت گذاری بسته ای نو

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: تا کنون به همت خیرین مدرسه ساز،استان البرزاز بحران فضای آموزشی نجات یافته زیرا اگرایثاراین عزیزان نبود، آموزش و پرورش درشرایط اضطرار آموزشی قرار می گرفت.

سالار قاسمی اظهارداشت: ازخیران نیکوکاری که برای حل مشکلات، کمبودها و معضلات فضاهای آموزشی درراستای اهداف نهاد مهم و تاثیرگذارآموزش و پرورش گام برمی دارند،قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه خشت گذاری یک بسته نو برای جلب مشارکت های مردمی دربخش کمک به مدرسه سازی است، خاطرنشان کرد: خیرین نیک اندیش دراین سال ها ثابت کردند که دغدغه تعلیم و تربیت به خصوص دراستان مهاجرپذیری چون البرزدارند.

وی بیان داشت: خیرین با گذشت از مال خود در راه مقدس مدرسه سازی در واقع به همه ما درس انفاق کردن در راه خدا را می آموزند که درراه کارهای نیک از جمله ساختن مدرسه می توان درحد توان مشارکت کرد.

وی با بیان اینکه خیرین روح بلندی دارند و با خدای خود معامله کرده اند،اضافه کرد: خیران همواره می کوشند تا مشکلات آموزش و پرورش کاهش یابد واین بار با طرح خشت گذاری سعی دارند ازکمک های مردمی دراین امرمقدس حتی به میزان کمترین کمک های مالی استفاده کنند تا خشت کلاس های درس بدون کوچکترین وقفه ای بنا گذاشته شود.

قاسمی تصریح کرد: خیرین مدرسه سازدرالبرزسالها است که چراغ مهرورزی را با اهدای مال خود روشن نگه داشته و مهربانی واقعی را درجامعه به نمایش گذاشته اند پس همه ما درطرح خشت گذاری به سیل مهربانی خیرین درساخت مدارس بپیوندیم.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز دراین سال ها زیبایی زندگی و گذشت ازمال را درجامعه به تصویر کشیدند تا مردم شاهد گسترش عدالت آموزشی وفرهنگی درجامعه باشند اما استان البرز امروز به مشارکت بالای آنان به دلیل نیاز شدید به کلاس های درس دارد.

وی عنوان کرد: تلاش خیرین نیک اندیش درعرصه تعلیم و تربیت جاودانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: خیرین مدرسه‌سازاین استان جزو خیرین پیشتاز درحوزه ساخت مدرسه درکشورند اما هنوززیرساخت های آموزشی البرزبه قدری پایین است که در ردیف آخر استان ها دربخش سرانه فضای آموزشی قرارداریم.

قاسمی تاکید کرد: تا کنون خیرین بیش از۱۸۰ مدرسه در این استان ساخته اند ودهها پروژه آموزشی نیز در دست اقدام دارند که در سال تحصیلی آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

خشت گذاری یعنی همگامی با مدرسه سازان

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گفت: درواقع مهم ترین استراتژی این طرح فرهنگ سازی است که درقدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را درمیان اقشارمختلف جامعه به عنوان یک حرکت نو با مشارکت همگان توسعه دهد .

مراد مالمیرافزود: جلب مشارکت شرکت ها و بخش خصوصی، سازمان های مردم نهاد ، دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه سازازدیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه آموزش و پرورش به حوزه خیرین، نگاهی راهبردی است، خاطرنشان کرد: برای حفظ و توسعه ظرفیت های ارزشمند مردمی درامرمقدس مدرسه سازی باید فرهنگ مشارکت وسرعت بخشی درمدرسه سازی را گسترش دهیم که طرح خشت گذاری ازجمله این راهکاراست.

وی به نقش اثربخش بانوان درجامعه پرداخت و اضافه کرد:حضور بانوان یک ظرفیت بسیارمهم است زیرا بانوان درنهادهای اجتماعی و به ویژه درکانون مقدس خانواده نقش‌آفرین هستند که درطرح تحولی خشت گذاری می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه  چهار کرج نیزبا بیان اینکه این ناحیه بیشترین جمعیت دانش آموزی استان را تحت پوشش قرار داده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش این ناحیه هر ساله برای سازماندهی دانش آموزان در کلاس های درس با مشکل روبرو می شود.

 وی تصریح کرد: خیرین فعال درامر مدرسه سازی، نقش بسزایی در ثبات و گسترش زیرساخت های فرهنگی، آموزشی واعتقادی قشر فرهنگی ایفا می کنند و قدردانی از آن ها موجب الگوسازی برای نسل آینده و توسعه فرهنگ مدرسه سازی می شود.

مالمیرادامه داد: استفاده ازظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای استان درعملیاتی شدن اهداف مرتبط با طرح تحولی آجربه آجرنقش محوری دارد و واحدهای مشارکت ها و روابط عمومی باید توان بالا و مضاعفی را برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها به کار بندند.

وی اضافه کرد: باید با تشکیل کارگروه های لازم برای تحقق واجرای اهداف این طرح و شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قوت آن دراستانی چون البرزکه با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه است گام برداشت.

جهش تولید با خشت گذاری

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشورگفت: جهش تولید درامر مقدس مدرسه سازی با مشارکت بالای خیرین محقق می شود که یک راه آن مشارکت جویی درطرح تحولی خشت گذاری است.

دکتر محمد رضا اسپرورین اظهارداشت: طی ۲۰ سال گذشته به همت خیرین نیک اندیش از بحران فضای آموزشی در کشور از جمله استان البرزجلوگیری شد اما با توجه به نیاز دانش آموزان به کلاس های درس ایمن و مناسب نیاز به عزم ملی داریم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سازی لذت بخش ترین کار نیکی است که می توان درعرصه تولید علم و دانش درآن مشارکت داشت، خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری سال ۹۹ را به نام سال جهش تولید نامگذاری کرد که این مهم مسوولیتی ملی است که هر فردی با ید به سهم خود در تحقق آن بکوشد.

اسپرورین تصریح کرد: خیرین نیک اندیش نیزباید در تحقق بخشیدن این شعار ملی با عزمی راسخ با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد پای کار باشند تا خشت های کلاس های درس روی هم چیده شود و شاهد حضوردانش آموزان در مدارس خیرسازدر چهارگوشه ایران اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ ساز یکی از معدود سمن های مردم نهاد درایران است که هم شناسنامه خوبی دارد و هم پایه و اساس محکمی دارد، یادآورشد: مردم اولین جایی که در مدرسه ‌سازی دنبال آن می‌گردند جامعه خیرین مدرسه‌ساز است که این موضوع مهم غرورآفرین است.

وی بیان داشت: اعتماد ازشفافیت ایجاد می‌شود ونتیجه این اعتماد این شده است که از سال ۷۸ که این مجموعه با همت مرحوم دکترمحمد رضا حافظی راه‌اندازی شد تا کنون ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر خیر جذب جامعه خیرین مدرسه ساز در داخل و خاج از کشور شده اند.

وی یادآورشد: در این مجموعه خیرینی که حداقل یک مدرسه ساخته‌اند و همچنین  ۶۲۹ هزار خیری که از ۵۰ هزار تا حدود ۵۰ میلیون تومان کمک مالی کرده‌اند، عضویت دارند.

رییس مجمع خیرین مدرسه استان البرزدرادامه به اقدامات انجام شده در ثبت نام جامعه خیرین مدرسه ساز ایران در کتاب گینس پرداخت واضافه کرد: تا کنون مرحله اول ثبت جامعه خیرین مدرسه‌ ساز کشوردر گینس به گونه ای که از لحاظ تعداد، جامعه خّرین مدرسه ‌سازایران بیشترین تعداد افراد عضو را در بین سمن های جهان دارد را دارد، گذرانده ایم.

اسپرورین گفت: درسال جهش تولید باید روحیه خیرین مدرسه‌ساز نیز تقویت شود تا ازتوانمندی این مجموعه مردم نهاد بهترین استفاده را دربخش تامین فضا و توسعه زیرساخت های آموزشی که منجر به تولیدعلم در جامعه می شود را برد.

وی خاطرنشان کرد: هر سال به منظورتبیین راهبردها واهداف این مجمع ، جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ مشارکت مردم در مدرسه سازی برگزار می شود.

وی ترویج فرهنگ مشارکت، جذب کمک های مالی مردم وتجلیل ازکسانی که مال خود را در راه مدرسه سازی صرف می کنند را از دیگراهداف جشنواره خیرین مدرسه ساز درکشور عنوان کرد.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشوراضافه کرد: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و فراهم کردن مکان آموزشی مناسب، تجهیزات و امکانات و نگهداری و حفظ مدارس نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش خانواده ها، انجمن های اولیا و مربیان و خیرین است.

وی عنوان کرد: طرح "آجر به آجر" می تواند بسیاری از کاستی ها و نیازهای مدارس را برطرف کند لذا با اجرای آن امیدواریم بسیاری از کاستی ها و نیاز های مدارس در مناطق مختلف برطرف شود و یک موج مشارکت اجتماعی درسطح گسترده ای ایجاد کند.

اسپرورین تاکید کرد: ساخت وتجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد، یک نیاز اساسی برای توسعه علمی کشور است که این مهم علاوه بر کمک دولت نیازمند مشارکت‌های مردمی و خیرین است.

خشت گذاری و پیشرفت پروژه ها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزنیزگفت: به منظورافزایش سرانه فضای آموزشی دراستان هایی چون البرزنیاز به تخصیص اعتبارات ملی وهمچنین نگاه مهربانانه خیرین مدرسه سازکشورداریم.

 محمد دلاوریان با اشاره به اینکه طرح خشت گذاری به عملیات آماده سازی پروژه های آموزشی سرعت می بخشد، اظهارداشت: مشارکت مردم دراین برنامه نونقش بسزایی درشروع همزمان پروژه تعریف شده وآماده سازی کلاس های درس دارد. ۵۰۰  مدرسه استان البرز نیازمند تخریب و مقاوم سازی است که از این تعداد ۱۵۰ مدرسه باید تخریب و بازسازی و ۳۵۰ مدرسه نیز مقاوم سازی شود.

وی یادآورشد: برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس درالبرز نیازمند تامین اعتبار ازمحل  منابع  ملی و استانی هستیم. حدود ۴۰ درصد فضاهای آموزشی این استان فرسوده است که برای ایمن سازی آن ها  نیاز به مشارکت خیرین نیک اندیش درکنار تخصیص اعتبارات دولتی داریم.

دلاوریان اضافه کرد: در صورت وقوع زمین لرزه درالبرز، مدارس قدیمی آسیب پذیر تخریب می شود. در استان البرز ۱۷ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که باید به محلی امن برای فعالان سنگر تعلیم و تربیت تبدیل شوند.

وی افزود: این استان برای تحت پوشش قرار دادن جمعیت دانش آموزی خود براساس شاخص های آموزشی، ۷۰۰ مدرسه کم دارد.وی با بیان اینکه سالانه به دلیل مهاجرت پذیری بیش از ۱۲ هزارنفر به جمعیت دانش آموزی البرزاضافه می شود، اضافه کرد: برای دانش آموزان تازه وارد ۴۰۰ کلاس درس جدید نیاز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرزادامه داد: این استان ازنظر سرانه آموزشی در جایگاه سی و یکم کشور قراردارد، به گونه ای که این کمبود فضای آموزشی موجب شده تا ۴۸ درصد مدارس آن به صورت 2 شیفته فعالیت کنند.

وی گفت: دراستان البرزمدارس ۲۰ کلاسه با قدمت ۵۰ سال وجود دارد که فاقد استانداردهای لازم ازجمله فضاهای کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاه هستند.

دلاوریان یادآورشد: برای ساخت کلاس های درس جدید درالبرز نیاز به مشارکت و همراهی مسوولان کشوری و دستگاه های اجرایی دراستان همانند اداره های استاندارد، راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی داریم.

تاثیرمهم طرح آجربه آجر

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزنیزگفت: خشت گذاری طرحی نو برای کم کردن سایه کمبود فضای آموزشی است که لازم است همه برای اثربخشی بودن آن تلاش کنیم.

حسن مهرانی با اشاره به اینکه استان البرزبه هشت هزار و ۲۰۰ کلاس درس جدید نیازدارد، افزود: این استان بالاترین رشد دانش آموزی را در کشور دارد درحالی که زیرساخت های آموزشی آن  متناسب با نیازها رشد نکرده است.

وی افزود: به همت خیرین سال گذشته ۱۰ مدرسه در زیربنای هشت هزار و ۱۵۰ متر مربع درآموزش و پرورش نواحی ۲ و سه کرج و شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد احداث شد.

وی با بیان اینکه با ساخت این مدارس ۸۵ کلاس درس به فضای آموزشی استان البرزاضافه شد، خاطرنشان کرد: تا کنون ۵ مدرسه ساخته شده خیرین تحویل آموزش و پرورش داده شده و مابقی تا شروع سال تحصیلی جدید واگذار می شود.

مهرانی افزود: برای ۹۵ درصد شهرک های ساخته شده  یا درحال احداث البرز فضای آموزشی پیش بینی نشده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزادامه داد: این استان سالانه به ساخت ۴۰۰ کلاس درس جدید دارد تا تراکم دانش آموزی درآن بالا نرود در حالی که تراکم دانش آموزی البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بالاتر از میانگین کشوری است.

ضرورت مشارکت

معاون وزیر ورییس نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشورگفت: ساخت کلاس های درس دراستان ها نیاز به مشارکت همه به خصوص درقالب طرح خشت گذاری " آجربه آجر " که در سال ۹۹ اجرایی شده،دارد.

مهراله رخشایی مهربا اشاره به اینکه اهمیت کار خیر به این است که همگی دراین کار وارد شوند،افزود: گاهی افرادی دراین عرصه وارد می‌شوند که توان مالی زیادی ندارند و با حمایت دیگران ایجاد خیرات و برکات داشتند.

 وی بیان داشت:مهم ترین اقدامی که دولت برای حمایت از پروژه های خیرساز انجام داده است این بود که ردیفی در قانون ایجاد شد و به موجب آن اگر خیری در مناطق روستایی تا ۵۰ درصد و درمناطق شهری تا ۳۰ درصد یک پروژه را ایجاد کند، دولت بلافاصله سهمش را برای تکمیل کار بگذارد و پروژه به نام خیرین نامگداری شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات ردیف مشارکتی تا امروز رشد خوبی داشت است و در سه سال اخیر تخصیص ۱۰۰ درصدی داشت، گفت: امروزهیچ پروژه خیرسازی بلاتکلیفی نداریم و مهرماه امسال تعداد قابل توجهی پروژه مشارکتی تحویل آموزش و پرورش می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته مردم بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در ساخت مدرسه کمک کردند که نشان ازعلاقه مندی آنها درحوزه تعلیم و تربیت دارد.

رخشایی مهراضافه کرد: امسال هم برنامه ریزی کردیم کمک های خرد مردم را رادر قالب طرح آجر به آجر جمع آوری کنیم همچنین در نظر داریم تا کلاس های درس را به نام خیرین نامگداری کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با حضور مردم در بخش مدرسه سازی شرایط بهتری را از نظر فضاهای آموزشی داشته باشیم و میزان مشارکت را در سال جاری به ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم که رشد ۴۰ درصدی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نهال کوچک جامعه خیرین مدرسه‌ساز که درسال ۷۷ توسط تعداد اندکی نیک‌اندیش کاشته شد، بیش از دو دهه است که با پیوستن صدها هزارنفر نیک‌اندیش در داخل و خارج از کشور به عنوان منسجم‌ترین نهاد مردمی، در زمینه توسعه فضاهای آموزشی کشوردوشادوش سازمان نوسازی مدارس کشور فعالیت می‌کند

رییس نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشوراظهارداشت: درفعالیت بیش از ۲ دهه خیرین بالغ بر ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت این نیک‌اندیشان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در شرایط فعلی ۲.۵مترمربع و سرانه مطلوب مت۴.۸ مترمربع تخمین زده است، اضافه کرد: باید ۳ متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم در عین حال ۱۰ استان کشور کمتر از سرانه فضای آموزشی هستند که نیازبه نگاه ویژه دارند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز خیرین مدرسه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز خیرین مدرسه ساز مدارس البرز خیرین مدرسه ساز جامعه خیرین مدرسه ساز زیرساخت های آموزشی خیرین مدرسه ساز کمبود فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی ساخت کلاس های درس مجمع خیرین مدرسه مشارکت های مردمی خیرین نیک اندیش مقدس مدرسه سازی فضای آموزشی فضاهای آموزشی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش نیک اندیش دانش آموزان استان البرز دانش آموزی زیرساخت ها آجر به آجر جهش تولید برای ساخت مشارکت ها درس جدید استان ها کلاس درس تا کنون همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد