Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:16:24 GMT

«حافظی» در حافظه آینده سازان کشور ماندگار است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۰۹۴

«حافظی» در حافظه آینده سازان کشور ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهراله رخشانی‌مهر در پیامی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت دکتر محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز با انتشار پیامی یاد و خاطره این بزرگ‌مرد عرصه مدرسه‌سازی را گرامی داشت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«یک سال از غروب غم‌انگیز خورشید آسمان مدرسه‌سازی و بنیان‌گذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گذشت؛ ناگزیر به پذیرش فقدان این خیّر نیک‌اندیش بنا بر مشیت الهی هستیم چرا که اوست که حیات و ممات را تعیین می‌کند و چه سعادتی دارند آنها که در گذر عمر زودگذر گرانبها توشه‌ای ارزشمند از خود به یادگار می‌گذارند و نام نیکشان در دنیای فانی جاودان می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم حافظی هم از جمله افراد سعادتمند و رادمردی بود که تلخی فوت فرزندش را با اقدام حسنه مدرسه‌سازی به حلاوت لبخند کودکان مناطق محروم در مدارس نوساز تبدیل کرد و چه تجارت و معامله‌ای پرسودتر از اینکه با خداوند قادر متعال معامله کنیم که به فرموده قرآن یک عمل نیک را با هفتاد برابر پاسخ می‌دهد.

جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که به همت این بزرگ‌مرد و تعداد اندکی خیّرین نیک‌اندیش سال ۱۳۷۷ بنا شد امروز به برکت اقدامات ارزشمند زنده‌یاد دکتر حافظی و دوستان خیّرش با خیل عظیمی از نیکوکاران در داخل و خارج از کشور پرثمرتر از همیشه، برای توسعه فضاهای آموزشی فرزندان وطن تلاش می‌کند.

۲۱ خرداد، سالگرد کوچ پدر مدرسه‌سازی ایران را گرامی می‌دارم و برای آن زنده‌یاد گرانقدر، غفران و جنت الهی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

روحش شاد و یادش تا همیشه گرامی»

کد خبر 4945252

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش محمدرضا حافظی ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی بازنشستگان آموزش مجازی وضعیت هوای تهران احتکار سازمان تامین اجتماعی شورای شهر مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند

  حسینعلی دهباشی  با تبریک بزرگداشت هفته معلم بیان کرد: در عظمت منزلت و مقام معلم همین کافی است که بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌کرد و یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی، نهاد آموزش‌وپرورش است که مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان، انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته برعهده دارد.

وی هدف اول و اصلی خلقت را رشد و کمال عنوان کرد و افزود: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر دارند و مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.

وی با اشاره به اهمیت و شأن جایگاه معلمان در جامعه امروز بیش از آنچه هست باید موردتوجه قرار گرفته شود، تصریح کرد: اهمیت جایگاه معلم در جامعه امروز مستلزم توجه جدی است، معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابل‌مقایسه با شغل‌های دیگر نیست و هیچ‌چیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست که این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که پرورش یک انسان از جهت این که یک انسان سالم یک انسان باتقوا یک انسان اهل بصیرت یک انسان مفید و اهل تفکر پرورش یابد و تحویل جامعه شود.

 وی به نقش معلم به‌عنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: معلم باتوجه‌به آن نقشی که در داخل کلاس دارد باید ذهنیت دانش‌آموزان را به سمت‌وسویی ببرد که با آموزش و آمادگی دانش‌آموز جلوی تهاجم‌های فرهنگی استکبار جهانی آمریکا جنایت‌کار و ایادی آن را بگیریم و تأثیرگذار باشد و دانش‌آموزان پویا و انقلابی را با مدیریت جهادی تحویل جامعه بدهیم

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان زابل افزود: آنچه در فرایند تعلیم‌وتربیت به متعلم انتقال می‌یابد تنها معلومات و مهارت‌های معلّم نیست؛ بلکه علم بر اساس همان رسالت مهمی که بر عهده دارد باید ویژگی‎های اخلاقی خاصی باید داشته باشد، تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود، رابطه دانش‌آموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال
  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • جشن برآورده شدن آرزو‌های ایتام و محسنین در بهشهر
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • فیلم| روایت دیدار آینده‌سازان با رهبر انقلاب
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند