Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی میرزایی پیش ازظهر سه شبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش تأثیرگذار اصحاب رسانه در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر افزود: امیدواریم با تعامل اصحاب رسانه شاهد کارهای اثرگذار در حوزه مقابله با مواد مخدر باشیم.

وی با اشاره به کاهش سن مصرف اعتیاد در کشور و دنیا اظهار داشت: موضوع مواد مخدر یک معضل جهانی و جزو جرایم سازمان یافته با گردش مالی بسیار بالا است و در دنیا هر روز شاهد تقاضای بیشتر مصرف مواد مخدر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران از پیشگامان مقابله با مواد مخدر در جهان به شمار می‌رود، افزود: تمام دنیا نیز اذعان دارند جمهوری اسلامی از کشورهای برتر مقابله با مواد مخدر محسوب می‌شود.

سردار میرزایی با عنوان اینکه متأسفانه شاهد کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر هستیم، ادامه داد: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر طرح‌هایی اجرا شده است و ناجا در این زمینه نیز پیشگام شده است.

فرمانده انتظامی مازندران، پاکسازی اطراف محیط‌های آموزشی را از جمله طرح‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در امر مقابله با مواد مخدر بهره گیری کرد.

وی با اظهار اینکه قبل از مقابله باید به پیشگیری در حوزه مواد مخدر، درمان و نظارت توجه کرد، تصریح کرد: برای اینکه از بازگشت فرد به چرخه اعتیاد جلوگیری کنیم باید به حوزه درمان و پیشگیری توجه ویژه کرد.

سردار میرزایی با اشاره به ترسیم محورهای مختلف در حوزه مقابله با مواد مخدر در مازندران افزود: تمرکز برافراد و باندهای اصلی و توزیع کنندگان مواد مخدر از جمله محورها به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: سعی می‌کنیم با کارهای اطلاعاتی و پلیسی با افراد توزیع کننده برخورد کنیم و پاکسازی مناطق و محلاتی که اشتهار به توزیع و مصرف مواد مخدر دارند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به گردشگری بودن مازندران یادآور شد: زیبنده نیست در مکان‌هایی در استان مناطقی به توزیع و مصرف مواد مخدر اشتهار داشته باشند و طرح پاکسازی مناطق آلوده در دست اجرا است.

سردار میرزایی، پاکسازی معابر از وجود معتادان متهاجر از دیگر محورهای مقابله با مواد مخدر در استان به شمار می‌رود، گفت: این طرح به صورت ویژه در استان اجرا می‌شود.

کد خبر 4945261

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی مازندران مواد مخدر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا مقابله با مواد مخدر مصرف مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان