Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه تاکنون شاهد مشارکت ۳۰ هزار نفری مردم گیلان در جشنواره کتابخوانی رضوی هستیم، گفت: مهلت ثبت نام و شرکت در دهمین دوره جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه سالجاری تمدید شده است.

پریسا کرمی در دیدار با امام جمعه رستم آباد، با اشاره به روزهای باقیمانده دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور محسوب می شود و تاکنون شاهد مشارکت ۳۰ هزار نفری مردم گیلان در این جشنواره فرهنگی و معنوی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام و شرکت در دهمین دوره جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه سالجاری تمدید شده است، گفت: مردم گیلان همواره ارادت و دلبستگی خود به آستان مقدس ائمه معصومین(ع) خصوصا حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به اثبات رسانده و در رویدادهایی که مزین به نام این امام همام بوده مشارکت بالایی داشته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، همچنین به اقدامات کتابداران کتابخانه های عمومی سراسر استان در دوره تعطیلی اجباری کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: در این مدت سه ماهه تعطیلی کتابخانه ها، کتابداران با حضور در بستر فضای مجازی و تشکیل گروه های مختلف فرهنگی در این بستر نسبت به معرفی کتاب، برگزاری محافل مختلف فرهنگی و نیز مسابقات کتابخوانی اقدام کردند و در این حوزه موفق به کسب رتبه چهارم کشوری در ویژه برنامه فرهنگی «هرکتابدار، یک کتابخوان» نیز شدند.

کرمی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های حجت الاسلام والمسلمین حسین مالکی از روند فعالیت کتابخانه عمومی «زنده یاد فرشید احمدی» شهر رستم آباد، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های کتابداران شهرستان رودبار عدم توجه جدی شهرداران در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی و رفع مشکلات جاری در این مراکز است لذا به شهرداران و مسئولان این شهرستان توصیه های موکد در راستای ضرورت حمایت از کتابخانه ها انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مالکی، امام جمعه رستم آباد نیز، با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از واجب ترین امور در افزایش سطح آگاهی های عمومی در جامعه است، گفت: حمایت از کتابخانه های عمومی را همواره از وظایف قانونی و شرعی خود می دانم و از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با بازگشایی مجدد کتابخانه ها به روی عموم مردم، فعالیت های متنوع و جذاب فرهنگی با قوت بیشتری با کمک مسئولان و مردم شهر در کتابخانه عمومی زنده یاد فرشید احمدی رستم آباد آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده