Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:01:47 GMT

ثبت قراردادهای پژوهشی در سامانه ساتع شروع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۶۰۵

ثبت قراردادهای پژوهشی در سامانه ساتع شروع شد

به گزارش روز سه شنبه دبیرخانه شورای عالی عتف، مهدی پاکزاد در خصوص بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور گفت: بر اساس بند (ح) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود را در مقاطع سه‌ ماهه به میزان ۲۵ درصد به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود از طریق توافق‌نامه با دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعم از دولتی، غیردولتی، جهاد دانشگاهی و در قالب طرح‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرحهای پسادکتری و طرحهای تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل به مصرف برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین تغییر در متن قانون مذکور در سال ۱۳۹۹ نسبت به ساله های گذشته امکان ثبت قرارداد از سوی مشمولین با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی غیردولتی است.

معاون اجرای دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص وظایف این شورای در این خصوص گفت: این بند قانونی از سال ۱۳۹۷ در قانون بودجه سالیانه گنجانده شد و اجرای آن بر اساس آیین نامه اجرایی این بند بر عهده دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) قرار گرفته است.

به گفته پاکزاد، دبیرخانه شورای عالی عتف نیز در راستای اجرای وظایف خود بر اساس شرح تفصیلی وظایف و اختیارات شورای عالی عتف، به منظور بسترسازی و تسهیل در اجرای بند ح تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور، از سال ۱۳۹۷ اقدام به راه‌اندازی و مدیریت سامانه تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) کرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، تمام فرآیندها و اقدامات مربوط به ثبت اولویت‌های پژوهشی مشمولین، اعلام فراخوان، دریافت پیشنهادها، ثبت قراردادهای مابین شرکت‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی، ثبت گزارشات پیشرفت و تخصیص اعتبارات از طریق این سامانه انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آیین‌نامه اجرایی بند مذکور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تدوین و در جلسه ۱۱ خردادماه جاری در هیأت وزیران به ثبت رسید و در ۱۷ خردادماه توسط جهانگیری به تمام دستگاه ها ابلاغ شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اسحاق جهانگیری کمیسیون دائمی عتف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اسحاق جهانگیری کمیسیون دائمی عتف وزارت علوم تحقیقات و فناوری اسحاق جهانگیری کمیسیون دائمی عتف دبیرخانه شورای عالی شورای عالی عتف قانون بودجه کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،اسکندر سجادی با اشاره به نقش شورای شهر و شهرداری در توسعه شهری، اظهار کرد: اگر قوانین موجود در قانون شوراها به نحو مطلوب اجرا شود در توسعه شهرها و روستاها نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه شوراها بازوی اصلی دهیاران در روستاها و شهرداران در شهرها هستند، افزود: شهرداران و دهیاران می‌توانند با کمک شوراها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

وی گفت: شوراها برحسب وظایف خود تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر اجرایی شود پیشرفت حاکم در شهرهای دنیا، در ایران هم اتفاق می‌افتد.

سجادی تصریح کرد: در دولت سیزدهم از نظر مالی نسبت به شوراها و شهرداری‌ها توجه خوبی شده و اگر تداوم داشته باشد از تمامی ابعاد، شهرها توسعه می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با تأکید بر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر این موضوع عملیاتی شود؛ می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای شهر باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های انجام‌گرفته در سطح شهر ملموس بوده و این را در اظهارنظرها و ابراز رضایت مردم می‌توان دید، گفت: اینکه شهروندان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر از بهبود شرایط ابراز رضایت دارند؛ این نشان می‌دهد که در شهر حرکتی به‌سوی توسعه، آبادانی و پیشرفت انجام شده است.

سجادی با اشاره به اینکه شورای شهر با مصوبات خود همواره کمک‌حال شهردار بوده است، اظهار کرد: شورای شهر با مصوباتی که لازم بوده به شهرداری کمک کرده است و این موضوع تأثیر خود را در تمام جوانب نشان می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه امروز در همه مناطق بر اساس ضوابط و طرح‌های توسعه‌ای شهر، فعالیت عمرانی انجام می‌شود، گفت: همه نقاط شهر را به یک‌چشم دیده و برای ما مناطق و افراد هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به اینکه همواره در راستای کمک به مردم و تسهیل شرایط قدم برداشته‌ایم، تصریح کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در خدمت مردم بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟