Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:14:31 GMT

وکیل خانواده فلوید: سازمان ملل مداخله کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۷۳۴

وکیل خانواده فلوید: سازمان ملل مداخله کند

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه دیلی میل، بن کرامپ، وکیل خانواده جورج فلوید با ثبت یک درخواست "تجدیدنظر فوری" از سازمان ملل خواست آمریکا را تشویق به طرح اتهامات کیفری فدرال علیه چهار افسر پلیس دخیل در این قتل در شهر مینیاپولیس کند.

قتل جورج فلوید و اعتراضات گسترده‌ای که پس از آن به راه افتاد، پلیس آمریکا را بر آن داشت تا این چهار افسر پلیس را ابتدا اخراج و سپس دستگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامپ گفت، خواستار آن است که سازمان ملل در راستای "متوقف ساختن سوءاستفاده‌های حقوق بشری بیشتر" به آمریکا اصلاحات سیستماتیک در نیروی پلیس خود را شامل تکنیک های کاستن از تنش، به کارگیری دادستان‌های مستقل و اجرای کالبدشکافی برای مورد قتل فراقانونی رخ داده به دست پلیس را توصیه کند.

او از جمله موارد سوءاستفاده‌های رخ داده را "شکنجه و قتل‌های فراقانونی آفریقایی-آمریکایی‌ها" ذکر کرده و گفت، خواستار آن است که این اصلاحات باعث حمایت از "حق ذاتی و بنیادین انسانی آنها برای زندگی" شود.

کرامپ در ادامه نامه اش به سازمان ملل نوشت: آمریکا "در دراز مدت الگوی محروم سازی شهروندان سیاهپوست از حق بنیادین انسان برای زندگی را اجرا کرده است". او در ادامه اسامی موکلان سابق خود نظیر خانواده های مارتین لی اندرسون در فلوریدا، مایکل براون در میسوری و بریونا تایلر در کنتاکی را ذکر کرد.

وی افزود: دولت آمریکا به طور مداوم از پاسخگو کردن پلیس کوتاهی کرده و حتی در پرونده هایی که اسناد و مدارک ویدیویی غیرقابل انکار داشته اند، هیچگونه اتهام کیفری فدرال علیه متهمان مطرح نکرده است.

کرامپ گفت: وقتی یک گروه از مردم یک کشور توسط دولتشان طی چند دهه به طور سیستماتیک از حق انسانی جهانی خود برای زندگی محروم می شوند، باید برای کسب حمایت جامعه بین المللی و مداخله سازمان ملل درخواست بدهند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده جورج فلوید سازمان ملل جلیل سبحانی اکبر طبری مصطفی نیاز آذری علی دیواندری غلامرضا منصوری بیژن قاسم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان

فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری قاتلی که سه نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شادگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دو متهم به قتل وکیل بابلی دستگیر شدند
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران