Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه مدیریت بیماری کرونا افتخار آمیز است و در این راستا همه ارکان نظام پای کار آمدند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: وضعیت مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی در سطح کشور وضعیت خوبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از اوایل اسفندماه درگیری با بیماری کرونا آغاز شد و دو پیک را پشت سر گذاشتیم افزود: پس از آن با تصمیماتی که در ستاد مدیریت کرونا اتخاذ شد از دهم فروردین ماه روند ثابت کاهشی را در موارد بستری در بیمارستان‌ها شاهد بودیم که تا چندروز گذشته ادامه داشت اما از چند روز گذشته شاهد روند افزایش موارد مثبت شناسایی شده در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: علت این امر این است که حساسیت مردم در بحث کرونا کمتر شده و مردم به بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر توجه می‌کنند و مسافرت‌ها بیشتر شده است.

استاندار قزوین: کمترین غفلت در مدیریت کرونا‌ پیامدهای جبران ناپذیری در پی داردذوالفقاری: تجربه مدیریت کرونا الگویی برای حل سایر بحران‌ها در کشور استحمایت مردمی، یکی از دلایل موفقیت ایران در مدیریت کرونا بود

دهقانی تصریح کرد: با افزایش شناسایی مبتلایان کرونا احتمال افزایش بیماران بستری در بیمارستانها وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید همه ما زندگی کردن با کرونا را یاد بگیریم و الزامات را رعایت کنیم و بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حساس بودن مردم در بحث مقابله با بیماری کرونا باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه مدیریت بیماری کرونا افتخار آمیز است و در این راستا همه ارکان نظام پای کار آمدند.

دهقانی اظهار داشت:  از ابتدا بنا بر این بود که اطلاع رسانی‌ها بدون هیچ پنهان کاری باشد و این سبب شد جو‌ آرامی در استان ایجاد شود.

وی افزود: استان‌هایی که شرایط خوبی دارند در حال حاضر شرایط حادی پیدا کردند و این سبب شد که متوجه شویم گرما هیچ تاثیری در کاهش این بیماری نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به برگزاری مراسم عروسی در تالارها اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم در تالارها ممنوع است و بر اساس بیانیه وزارت کشور با 50 درصد ظرفیت می‌توانند برای سرو غذا به تالار مراجعه کنند.

وی با اشاره به علائم جدید ویروس کرونا در استان اظهار داشت: سردرد، بدن درد، بی حالی، اختلال در حس بویایی و چشایی و در برخی موارد خیلی کم حالت تهوع و اسهال و استفراغ نیز از علائم مبتلایان به ویروس کوید 19 است.

انتهای پیام/255/ ع

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!