Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: روستاهای حاشیه مناطق حفاظت‌شده این استان برای نخستین بار به امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی شامل دستگاه‌های دمنده، آتشکوب، کفش و فلاکسی‌پک مجهز شدند.

وی عنوان کرد: بدون مشارکت مردم امکان حفاظت و صیانت از منابع ملی وجود ندارد، در سال‌های اخیر با افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق مرتعی و جنگلی این استان، شاهد حضور پررنگ نیروهای مردمی و دغدغه‌مندان منابع طبیعی و محیط زیست هستیم، تا جایی که قبل از حضور جنگلبانان و محیطبانان، نیروهای مردمی حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی فعالیت نیروهای مردمی در عملیات مهار آتش‌سوزی‌ها را ستودنی دانست و گفت: بسیاری از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد و در برخی مواقع نیز به عمد آتش‌سوزی‌ها انجام می‌شود که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدون شک، فعال و تجهیز کردن جوامع محلی برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل و مراتع بهترین نسخه برای حفاظت و صیانت از منابع ملی است.

هاشمی ادامه داد: با هدف مشارکت مردم در صیانت از جنگل‌ها برای نخستین بار امکانات و تجهیزات مهار آتش‌سوزی شامل دستگاه‌های دمند، آتشکوب، کفش و فلاکسی‌پک به صورت امانی در اختیار دهیاران روستاهای حاشیه مناطق حفاظت‌شده قرار گرفت تا در صورت وقوع آتش‌ به وسایل اطفای حریق مجهز باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری پایدار از مناطق با مشارکت جوامع محلی و روستایی دردستور کار قرار دارد و برخی روستاییان می‌توانند با انعقاد قرارداد بدون مالکیت برای کاشت گیاهانی همچون زعفران و گل نرگس اقدام کنند.

کد خبر 519747 برچسب‌ها استان کهگیلویه مناطق حفاظت شده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه مناطق حفاظت شده مناطق حفاظت شده آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها