Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:22:22 GMT

ایجاد شهرک صنعتی در نواحی دورافتاده صرفه ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۹۸۲۹

ایجاد شهرک صنعتی در نواحی دورافتاده صرفه ندارد

ایسنا/قزوین رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین گفت: ایجاد شهرک صنعتی در شهرهای کوچک و استقرار واحد تولیدی در آن صرفه اقتصادی ندارد و اگر واحدی در آن مستقر شود لطمه خواهد دید.

مهدی عبدیان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از انتقادات وارد به شهرک‌های صنعتی این است که برخی از شهرک‌ها در مکان‌هایی احداث شدند که کارایی ندارد، اظهار کرد: هرچه تعداد شهرک‌های صنعتی بیشتر باشد صنعت و تولیدکننده بیشتری خواهیم داشت ولی مشکل در این است که در مناطق محروم شهرک صنعتی احداث‌شده که این امر عقلانی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کوهین و الموت استان قزوین شهرک صنعتی احداث شده است که خود سرمایه‌گذاران آن منطقه در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کنند چون دسترسی به امکانات و حمل‌ونقل دشوار است و به همین راحتی نمی‌توان در مناطق دورافتاده شهرک صنعتی تأسیس کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین اضافه کرد: اگر در شهرک صنعتی کاسپین، البرز و لیا واحد صنعتی تأسیس شود می‌توان همه نوع امکانات در آن راه‌اندازی کرد ولی ایجاد شهرک صنعتی در شهرهای کوچک و استقرار واحد تولیدی در آن صرفه اقتصادی ندارد و اگر واحدی در آن مستقر شود لطمه خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه صنعت روزبه‌روز پیشرفت می‌کند تا با کمترین هزینه بهترین بهره‌وری را داشته باشد، اظهار کرد: جامعه ما در حال به‌روز شدن و تغییر است قطعاً صنعت نیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود و بسیاری از صنایعی که به‌روز نشده‌اند باید به‌روزرسانی شوند.

عبدیان گریزی هم به شهر صنعتی البرز زد و بیان کرد: گاهی عنوان می‌شود تعداد زیادی شهرک صنعتی راه‌اندازی کرده‌ایم و شهر صنعتی البرز که در ابتدای انقلاب صنایع بسیاری در آن مستقر بوده‌اند را به حال خود رها کرده‌ایم اینجا باید دلیل رها شدن صنایع را بررسی کنیم به‌عنوان‌مثال در شهرک صنعتی البرز صنایعی مانند پوشاک و نساجی مستقر بودند که امروزه به دلیل به‌روز نشدن ماشین‌آلات افول کرده‌اند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اشاره کرد: امروزه صنعتگران به‌واسطه ماشین‌آلات به‌روز، نیروی انسانی کمتری مصرف می‌کنند و هرچه بهره‌وری افزایش پیدا کند تولید نیز موفق خواهد بود ولی ماشین‌آلات ۴۰ سال پیش با صنایع امروز قابل‌رقابت نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مهاجرت نخبگان فرار مغزها ویزای شینگن استان قزوین شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر شنبه در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور به همراه معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ پرونده حفظ کاربری و ۴۰۰ پرونده واگذاری اراضی ملی و دولتی از سنوات گذشته مورد بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همچنین ضمن بازدید از محل اجرای درخواست‌های تغییر کاربری اراضی کشاورزی در نیمه دوم سال با بیش از ۸۰ درصد درخواست‌ها بر اساس بازدید صورت گرفته مخالفت شد که ۷۸ مورد به مساحت ۸۸ هکتار مجوز تغییر کاربری صادر شده است.

مشایخی گفت: با توجه به وجود پرونده‌های سنواتی باید اقدامات لازم در خصوص رضایت‌مندی ارباب رجوع فراهم شود که با توجه به امکانات و وضعیت نیروها این مهم تحقق یافت و همین امر موجب شد انجام برخی از اهداف سازمانی ابلاغ شده کمتر از حد انتظار بوده و برنامه‌ریزی در انجام امور محوله موجب تحقق آن را فراهم می‌آورد.

برون سپاری وظایف غیر حاکمیتی

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شاخص‌های ابلاغی تحقق یابد.

مشایخی با اشاره به متمرکز بودن واگذاری‌ها در شهرک‌های کشاورزی و صنعتی اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی به شهرک صنعتی و بیش از ۷۳۲ هکتار به شهرک‌های کشاورزی واگذار شده است تا با این گونه واگذاری‌ها از پراکنده بودن واگذاری‌ها خودداری شود.

وی همچنین در خصوص برون سپاری کردن وظایف غیر حاکمیتی بیان کرد: در راستای تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ضمن انعقاد تفاهم نامه دوره‌های آموزشی برای کارشناسان نظام مهندسی برگزار و احکام جهت نظارت بر طرح‌های اراضی واگذاری صادر شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت این کارشناسان متخصص نسبت به بازدیدهای منظم از طرح‌های واگذاری و مجوزهای تغییر کاربری پیشرفت فیزیکی تعیین و از معطل ماندن اراضی جلوگیری شود.

کد خبر 6089958

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد