Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل صارمی روز سه شنبه در مراسم روز مزرعه که در مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، افزود: اگر یافته های علمی و تحقیقاتی به خوبی در بخش کشاورزی به کار گرفته شود، شاهد تحولی شگرف در این بخش خواهیم بود.

وی به ویژگی های مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در کرج اشاره کرد و گفت: در این مزرعه یک هکتاری  انواع ارقام  گندم، جو، کلزا، گلرنگ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به صورت مقایسه ای کشت شده است.

وی اظهار داشت: هدف از این کار تعیین الگوی کشت سودآور با مقایسه ارقام خارجی و داخلی با مصرف کمتر منابع آّب و کود شیمیایی، بالاترین عملکرد و  استفاده پایدار از منابع می باشد.

وی افزود: سازگاری بذور در شرایط نامطلوب زراعی، پتانسیل ژنتیکی تولید، مقاومت به سرما و استرس خشکی و ورس و بیماری ها، عملکرد و کیفیت محصولات برای خوراک دام، مقاومت بذور به علف کش ها، مقادیر پروتئین ارقام مختلف، پتانسیل تولید روغن و غیره از خصوصیاتی بودند که در این روزمزرعه مورد بحث کارشناسان، محققین و بهره برداران قرار گرفتند.

 صارمی هدف از این انتقال یافته ها را دسترسی به الگوی کشت اصلاح شده، آموزش اصول به زراعی جهت تحقق اهداف یاد شده، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش عملکرد تولید، تولید محصول سالم، کاهش مصرف بذر و در نهایت ارائه راهکار در جهت افزایش ضریب اطمینان تولید و امنیت غذایی برشمرد.

وی افزود: با کشت توأم گیاهان علوفه ای می توان بدون متحمل شدن هزینه های اضافی و با استفاده از آب و کود موجود باعث  افزایش میزان محصول در واحد سطح (افزایش عملکرد) و افزایش سطح زیرکشت شد. یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به افزایش تولیدات کشاورزی در واحد سطح، کشت مخلوط با کشت بیش از یک گیاه در یک سال زراعی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: که امروز بخش کشاورزی به دلیل مسوولیت سنگینی که برای تولید غذای مردم بر دوش دارد بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه ویژه است و این موضوع یکی از اصول جهش تولید در حوزه کشاورزی است که بدون همدلی مسوولین، متخصصین و کشاورزان دسترسی به آن آسان نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه تخصصی و کارشناسانه ضمن استفاده از ظرفیت های تجربی و مهارتی کشاورزان و استفاده از شیوه های نوین مدیریتی به آن پرداخت، تا بتوان در راستای سیاست ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی شاهد تغییرات رو به رشد در عملکرد تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی باشیم.

مراسم روز مزرعه کرج به مقایسه ارقام گندم، جو، کلزا، گلرنگ و دیگر محصولات زراعی در مزرعه آموزشی پژوهشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اختصاص داشت.

در این برنامه آموزشی که با همکاری مشترک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج، شرکت نگین سبز برنا و مزرعه آموزشی پژوهشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، بهره بردارانی از استان البرز و استان های همجوار، کارشناسان و مروجین مسوول پهنه های کشاورزی،  جمعی از محققین و مدیران حضور داشتند.

.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مزرعه کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مزرعه کرج استان البرز وزارت جهاد کشاورزی مزرعه کرج استان البرز دانشگاه تهران جهاد کشاورزی مزرعه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید