Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه بر این باورند که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای کاهش نظامیان این کشور در آلمان به نوعی بی‌توجهی به نظرات مقام‌های ارشد امنیت ملی ایالات متحده بوده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، 5 منبع آگاه و نزدیک به موضوع کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان فاش کردند که دونالد ترامپ تصمیم خود مبنی بر کاهش نظامیان آمریکایی در آلمان را بدون توجه به نظر مقام های ارشد امنیت ملی اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا نیز تاکنون هیچ دستور رسمی برای اجرای این تصمیم دریافت نکرده است. ترامپ تصمیم گرفته است تا 9500 نفر از نظامیان آمریکایی را از آلمان خارج کند و تعداد نظامیان خود در این کشور اروپایی را از 34500 به 25000 نفر کاهش دهد.

یک مقام آمریکایی روز جمعه ضمن اعلام این خبر گفت: این تصمیم نتیجه ماه ها کار توسط فرماندهان ارتش آمریکا است و هیچ ارتباطی به تنش موجود بین ترامپ و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ندارد.

ژنرال آمریکایی: بازگرداندن نیروها از آلمان تصمیمی صرفا سیاسی از طرف ترامپ استخشم مقامات آلمانی از تصمیم غافلگیرکننده ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی

ولی منابع آگاه تاکید کرده‌اند که تعدادی از مقام های رسمی در کاخ سفید وزارت خارجه و پنتاگون از این تصمیم ترامپ شگفت زده شده‌اند و بر این باورند که ریچارد گرنل سفیر مستعفی آمریکا در آلمان نقش مهمی در این تصمیم داشته است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که گرنل اول ژوئن از این سمت استعفا کرده است.

وزارتخانه های دفاع و خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده اند و سئوالات مطرح شده را به شورای امنیت ملی کاخ سفید ارجاع داده‌اند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرده است که پنتاگون هنوز دستور رسمی برای کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان دریافت نکرده است.

دو منبع آگاه دیگر نیز گفتند: در حالی که وال استریت ژورنال برای نخستین بار روز جمعه خبر مربوط به تصمیم ترامپ برای کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان را منتشر کرده ولی مقام های برلین به طور کامل از این تصمیم بی اطلاع بوده‌اند.

دولت ترامپ سالهاست که قصد کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان را دارد و گرنل بارها از برلین به خاطر عدم اختصاص بودجه کافی برای ارتش و مسائل دفاعی و نظامی به شدت انتقاد کرده است. بر اساس هدف تعیین شده از سوی ناتو کلیه اعضای این سازمان باید 2 درصد تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه های نظامی و دفاعی اختصاص دهند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ برای کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم