Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:28:02 GMT

تولید ربات حفاری فضایی با الهام از موش کور

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۰۱۴۷

تولید ربات حفاری فضایی با الهام از موش کور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، ربات یادشده که «مول بات» نام گرفته می‌تواند با قرار گرفتن در سطح سایر سیارات به طور خودکار برای حفر زمین و استخراج نمونه‌های خاک و سنگ اقدام کند.

موش کور با دندان‌های بلند و تیز خود در عمق زمین تونل‌های عریضی حفر می‌کند و این ربات هم مجهز به مته قدرتمندی است که با حفر خاک آن را از پشت به عقب رانده و با استفاده از پروانه‌ای چرخنده تخلیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه از تیغه‌هایی دندانه دار برای پهن‌تر کردن تونل و تسهیل جابجایی در آن استفاده می‌شود.

همچنین دو فلنج فلزی حلقوی قابل انعطاف در دو طرف مته قرار دارند و می‌توانند خاک شل شده را به سمت انتهای خود بفرستند. ربات یادشده برای تسهیل فعالیت از قابلیت نقشه خوانی سه بعدی هم برخوردار است.

این ربات که ۸۴ سانتیمتر طول و ۲۵ سانتیمتر پهنا دارد برای حفاری در معادن مختلف نیز قابل استفاده خواهد بود. وزن ربات مذکور نیز ۲۶ کیلوگرم است.

کد خبر 4945238

منبع: مهر

کلیدواژه: ربات رباتیک کره جنوبی دستگاه حفاری ویروس کرونا فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فناوری فضایی تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا گوگل موبایل تولید صندوق نوآوری و شکوفایی توییتر دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • صعود مسجدسلیمان و حفاری به فینال لیگ برتر گلف
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس