Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@19:36:54 GMT

توسعه گردشگری برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۰۲۰۰

توسعه گردشگری برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس جهانگیرزاده، امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: دریاچه شهرک شهید غفاری از ظرفیت‌های مهم گردشگری در شهرستان پارس‌آباد به شمار می‌رود که برای تبدیل این دریاچه به منطقه گردشگری در شمال استان باید تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود دریاچه شهید غفاری شهرک کشاورزی پارس‌آباد که سالانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران است نیازمند توجه خاص به ویژه در حوزه تامین زیرساخت‌هاست.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ‌وجود مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و مولفه‌هایی از جمله ارزانی سفر به ایران و ظرفیت بالای توسعه گردشگری سلامت از جمله قابلیت‌های توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه است. در این زمینه نیز رایزنی‌ها برای تبدیل جشنواره عشایری از استانی به صورت بین‌المللی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری می‌تواند در خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی و رونق اقتصادی از این راه کمک شایانی بکند، به طور قطع یکی از موضوعات مورد پیگیری در مجلس توسعه گردشگری خواهد بود و در این راستا مذاکرات اولیه با نمایندگان انجام شده است.  

تبدیل سایت گردشگری گوللی‌بولاغ به اولین سایت بین‌المللی گردشگری هیجانی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه گردشگری در شمال استان به ویژه در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با توجه به ظرفیت‌هایی که در این مناطق وجود دارد یکی از برنامه‌های مهم در استان به شمار می‌رود که در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

نادر فلاحی، در مورد اقدامات و برنامه‌ها در شمال استان اردبیل بیان کرد: تامین زیرساخت‌های سایت گردشگری گوللی بولاغ در بیله‌سوار با هدف تبدیل به اولین سایت بین‌المللی گردشگری هیجانی در استان، تکمیل ساختمان صنایع دستی در پارس‌آباد، تبدیل سایت تاریخی اولتان به سایت ملی و راه‌اندازی اداره شهرستان پارس‌آباد از جمله برنامه‌های سال ۹۹ اداره کل در شمال استان است.

وی گفت: ‌پروژه‌های مهمی در حوزه گردشگری شمال استان با پیشرفت قابل توجه و هدفگذاری برای افتتاح تا پایان سال ۹۹ در حال اجرا است که بهره‌برداری از آنها زمینه برای رونق گردشگری منطقه را فراهم می‌آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مجتمع گردشگری خورشید بالهارود و تکمیل مزار شهدای گمنام در بیله‌سوار، تامین زیرساخت‌های دریاچه شهرک شهید غفاری و احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی و گردشگری در پارس‌آباد و اصلاندوز اشاره کرد که در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان و پیگیری‌های نمایندگان، اعتبارات آن در حال پیگیری است.

کد خبر 519760 برچسب‌ها سفر - گردشگری استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری استان اردبیل توسعه گردشگری شمال استان میراث فرهنگی استان اردبیل صنایع دستی بیله سوار پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت