Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:17:24 GMT

سینمای جوان نیازمند مدیریت پویا و با انگیزه است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۰۶۴۴

سینمای جوان نیازمند مدیریت پویا و با انگیزه است

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از فیلم سازان جوان گیلانی در سالم جلسات اداره کل ارشاد با تأکید بر اینکه جوانان هنرمند باید آرمان‌های خود را دنبال کنند، اظهار کرد: واژه هنر در آثار افلاطون به عنوان «تخنه» مطرح می‌شود و دو نوع برخورد با آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تکنیک‌ها آموختی است اما بخش‌های که دارای ضرب آهنگ به درون هنرمندان بستگی دارد، افزود: وجود همین تفاوت‌ها سبب زیبای کار می‌شود نبود آن و تنها کپی برداری هنرمند را به مرحله انتهایی کار خود می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه حذف هنرمندان گیلانی از سینمای ایران سبب می‌شود که سینمایی ایران بی معنا و بدون هویت شود، گفت: هر مجموع با نقد پویا می‌شود زیرا نقد هم سبب نزدیکی هنرمندان به دنیا واقعی شده و هم مسئولان و متولیان را به پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات هنرمندان ترغیب می‌کند.

وی با بیان اینکه در امور سینمایی همراهی و تعامل خوبی وجود دارد، گفت: اداره کل ارشاد گیلان همیشه تلاش کرده از تمام زیر مجموعه خود به ویژه هنرمندان حمایت‌های لازم را انجام دهد و همچنان نیز برای رفع مشکلات این حوزه تلاش خواهد کرد.

فاضلی با تأکید بر اینکه سینمای جوان نیازمند مدیریت پویا و جوان است، تصریح کرد: وجود اختلاف سلیقه، نقد و انتقاد در سینماگران جوان امری طبیعی و در راستای رشد این حوزه است.

وی با بیان اینکه مرحله اکران فیلم‌های تولیدی در داخل استان با توجه به وجود دو سالن نمایش سخت است، گفت: ظرفیت‌های بالای هنری استان سبب شده همیشه برای نمایش آثار در این دو سالن رقابت وجود دارد.

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه می‌توانیم در این زمینه از ظرفیت سینمای جوان استان استفاده کنیم، اظهار کرد: در بحث برگزاری جشنواره‌ها ما حمایت‌ها و تلاش‌های لازم انجام خواهیم داد.

وی به موضوع اطلاع رسانی و رسانه‌ای کردن آثار تولید شده، به ظرفیت‌های گیلان در بخش رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در این حوزه با مشکلی مواجه نیستیم و می‌توانیم از ظرفیت فعالان رسانه‌ای گیلان بهره گیری شویم.

فاضلی با تأکید بر اینکه دیدن شدن ذات هنر است و هنرمندان نیازمند معرفی آثار تولیدی خود برای ادامه مسیر هستند، ادامه داد: این یک موضوعی فطرتی در همه انسان به ویژه هنرمندان است که در این بخش نیز ما حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای جلب حمایت‌های دستگاهی از سوی اداره کل ارشاد قطعاً پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، گفت: حمایت از هنرمندان وظیفه اداره کل ارشاد به عنوان متولی حوزه فرهنگی و هنری است.

کد خبر 4945245

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم کوتاه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا اداره کل ارشاد حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد