Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا ملکی» روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال به‌منظور  خرید ۳۰۴ هزار تن گندم با نرخ مصوب تضمینی به گندمکاران استان مرکزی پرداخت شد که با توجه به افزایش ۴۰ درصدی خرید تضمینی این محصول در سال‌جاری تخصیص حجم اعتبارات تخصیص شده به استان در این راستا افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محصول مازاد بر نیاز ۲۱ هزار گندم‌گار استان پارسال با نرخ تضمینی از سوی غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خریداری  شد و طلب کشاورزان نیز در قالب ۵۱ هزار سند ثبتی در بانک‌ها و این نهاد به آنان  پرداخت شده است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی میزان گندم مصرفی خبازان و واحدهای صنفی و صنعتی استان را ۱۷۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: مازاد مصرف استانی این محصول به ۱۵ استان از جمله سیستان و بلوچستان، بندر عباس، کرمان و یزد ارسال می‌شود.

ملکی از واردات ۵۰ هزار تن گندم از سایر استان‌های کشور به استان مرکزی خبرداد و افزود: این حجم واردات در راستای بهبود کیفی آرد و نان به استان عملیاتی شده است.

وی یادآورشد: ۱۰ هزار تن گندم نیز سال گذشته برای افزایش کیفیت آرد و نان استان مرکزی به استان وارد شد که واردات این محصولات در سال‌جاری افزایش چهار برابری داشته‌است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش بارندگی‌ و شرایط اقلیمی استان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با افزایش ۱۰ درصد به ۳۳۰ هزار در سال جاری افزایش یابد.

ملکی با یادآوری آغاز خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از دهم خردادماه جاری، خاطرنشان کرد: چهار هزار تن محصول مازاد بر نیاز گندمکاران امسال به صورت تضمینی خریداری شده که روند تحویل این محصول تاکنون رو به رشد است.

وی ادامه داد: مستندات خرید تضمینی گندم از کشاورزان برای پرداخت به بانک کشاورزی ارسال شده و پیش بینی می شود در اولین فرصت طلب گندمکاران پرداخت شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۳۰ نفر از عوامل اجرایی در ۳۲ مرکز خرید خرید تضمینی گندم وظیفه تحویل و ارایه خدمت به کشاورزان را در استان مرکز برعهده دارند.

ملکی ادامه داد: پراکنش مراکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی در راستای تسهیل در ارایه خدمت به کشاورزان و گندمکاران به گونه‌ای انجام شده که بهره‌برداران با طی کمترین مسافت و  زمان بتوانند محصولات خود را به این مراکز تحویل دهند.

وی، قیمت خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان در سال گذشته را ۱۷ هزار ریال عنوان کرد و گفت: نرخ مصوب تضمینی این محصول امسال ۲۵ هزار ریال تعیین شده‌است.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ۲ برابر تولید محصول گندمکاران استان است و هیچ‌ محدودیتی برای خرید و ذخیره محصول کشاورزان در استان وجود ندارد.

ملکی از کشاورزان درخواست کرد:پیش از برداشت گندم و مراجعه به مراکز تحویل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خرید، اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کنند.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از کاهش قیمت خرید گندم می‌طلبد که  کشاورزان در هنگام برداشت توجه لازم را برای جلوگیری از افزوده شدن مواد زاید و شکسته شدن محصول داشته باشند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تامین کالاهای اساسی مردم و استراتژیک اقتصادی و سیاسی کشور، حمایت از کشاورزان و تامین نان جامعه را از جمله اهداف خرید تضمینی گندم در کشور عنوان کرد و افزود: با وجود کاهش ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور، انجام  اقدامات  و تلاش کشاورزان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در خرید این محصول سال گذشته استان روند افزایشی داشت.

ملکی، از خرید تضمینی کلزا توسط هشت مرکز خرید این محصول در استان مرکزی خبرداد و گفت: خرید تضمینی این محصول از ابتدای خردادماه در استان آغاز شده و تاکنون ۴۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شده‌است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود چهار هزار تن دانه‌ روغنی کلزا برای تحویل به کارخانه‌های روغن‌کشی امسال از کشاورزان استان مرکزی خریداری شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش یادآورشد: ۳۰ هزار تن انواع کلاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله برنج، شکر و روغن سال گذشته توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی در سطح استان توزیع شد که توزیع این محصولات نسبت به سال قبل از آن چهار برابر افزایش یافته‌است.

ملکی افزود: کالاهای مورد نیاز مردم تاپایان سال‌جاری در انبارهای استان ذخیره شده و مشکلی برای تامین این کالاها در استان وجود ندارد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

برچسب‌ها گندم استان مرکزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان مرکزی خرید تضمینی گندم استان مرکزی خرید تضمینی خرید تضمینی گندم استان مرکزی مازاد بر نیاز سال گذشته سال جاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌ از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

سیدحسینی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت