Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:50:11 GMT

کاهش ۳۳ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۰۶۸۰

کاهش ۳۳ درصدی جان باختگان تصادفات جاده ای

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار سیدکمال هادیانفررئیس پلیس راهور ناجا در دیدار با استاندار سمنان  با اشاره به تکلیف قانون برنامه پنجساله برای کاهش ۳۱ درصدی جان باختگان تصادفات،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها، استان‌ها در بخش‌های زیرساختی، قضایی، اداری با محوریت استانداران برای کاهش تصادفات موظف به برنامه ریزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سال ۹۸ تا قبل از شیوع کرونا در انتهای بهمن تلفات تصادفات ۲ دهم درصد کاهش یافت در حالی که شاخص کاهش ۱۲ درصد بود و در انتهای سال ۹۸ تعداد جان‌باختگان ۱.۴ درصد و مجروحان تصادفات جاده‌ای هفت درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا ابراز داشت: در شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی عواملی مانند رشد جمعیت، افزایش هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه و میزان پیمایش، عوامل موثر در تصادفات رانندگی قلمداد می‌شود که در کشور هر سه افزایشی است.

هادیانفر اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار وسیله نقلیه جدید به کشور اضافه شد و از آن سو دولت فقط هفت هزار وسیله نقلیه را از رده خارج کرد.

او با اشاره به شاخص کاهش تصادفات جاده‌ای کشور تا ۱۲ درصد، گفت: امسال برای کاهش یکهزار و ۹۰۰ نفری جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای هدفگذاری شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به همین هدفگذاری در تمام استان‌های کشور، گفت: در استان سمنان سال گذشته با کاهش ۵.۶ درصدی تصادفات درون شهری و افزایش سه دهم درصدی تصادفات برون شهری، این هدف محقق نشده است.

هادیانفر ابراز داشت: استفاده از دست افزار‌ها با هدف حذف قبض‌های کاغذی جریمه یکی از این برنامه‌ها است که سال گذشته چهار هزار دستگاه توزیع شد، امسال برای توزیع یکهزار دستگاه برنامه ریزی شده است و پنج هزار دستگاه در آینده تامین و توزیع می‌شود.

او بیان کرد: با استفاده از این دست افزار‌های الکترونیک اطلاعات مربوط به معاینه فنی، سوابق گواهینامه و اطلاعات مورد نیاز قابل دسترسی است و قبض کاغذی حذف می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: عامل‌های مهم در ۸۲ درصد مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای شامل نبستن کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو و استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی می‌شود.

هادیانفر افزود: ۶۲ درصد جان باختگان تصادفات جاده‌ای مربوط به ۳۰ کیلومتر حاشیه شهر‌های کشور است.

او تصریح کرد: در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها، اعمال اصلاح و تغییرات هندسی، تامین نور کافی و استقرار کامل پلیس، از موارد مورد تاکید پلیس راهور است.

هادیانفربیان کرد: برطرف شدن مشکل و مسایل ۳۰ کیلومتر حاشیه شهر‌ها نیازمند هم افزایی بین بخشی با نظارت استانداران است.

رئیس پلیس راهور ناجا مساله اصلی در ساماندهی مسایل حاشیه ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را مشخص نبودن تکالیف وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها دانست که تفکیک وظایف بین این دو نهاد مشخص نیست.

او سمنان را از مستعدترین استان‌های کشور در توسعه انضباط ترافیکی عنوان و بیان کرد: این استان به دلیل آرامش حاکم بر مردم و محور‌ها و فرهنگسازی در زمینه‌هایی مانند عابر پیاده، رعایت حق تقدم، حرکت در بین خطوط، استفاده از کمربند ایمنی و کلاه، با ایجاد راهبرد‌هایی می‌تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

هادیانفر در پایان افزود: پلیس راهور این آمادگی را دارد با همکاری استانداری سمنان چنین برنامه‌ای را طرح ریزی و اجرا کند.

انتهای پیام / م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات جاده ای حمل و نقل انضباط شهری رئیس پلیس راهور ناجا جان باختگان تصادفات تصادفات جاده ای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه