Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوی، رئیس جهاد کشاورزی خوسف  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در راستای اجرای سیتم‌های آبیاری نوین ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرستان خوسف سرمایه گذاری شده است.

او  از احیا و مرمت ۹۰ رشته قنات و چشمه در شهرستان خوسف خبر داد و گفت برای‌ای تعداد قنات و چشمه در مجموع سه میلارد و ۲۰۰ میلین تومان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی بیان کرد: سطح زیر کشت محصول کلزای شهرستان در مزارع الگویی ۳۷ هکتار است که مزیت خوبی برای شهرستان است که باید توسعه یابد.

بیشتر بخوانید

اجرای آبیاری نوار تیپ در مزارع گندم و جوی شهرستان خوسف

رئیس جهاد کشاوزی خوسف سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان خوسف را ۲ هکتار عنوان کرد و گفت: در راستای نهضت گلخانه‌ای استان، ۱۱۰ هکتار برای مکان یابی محل‌های جدید برای نهضت گلخانه‌ای را پیگیر هستیم.

او با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای ۶۰ استخر ماهی است، گفت: سالانه از این تعداد استخر ۵۰ تن ماهی برداشت می‌شود.

رضوی افزود: ۴۴۰ هکتار از اراضی شهرستان نهبندان برای جلوگیری از بیمار سیاهک گندم ضد عفونی و ۱۴۱ هکتار از راضی نهبندان برای مبارزه با افت عمومی ملخ سم پاشی شده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیاهان دارویی نهضت گلخانه ای اراضی کشاورزی محصول کلزا شهرستان خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد