Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس راهور گلستان گفت: متاسفانه 72 درصد از متوفیان تصادفات سال گذشته در گلستان عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت بوده اند و این آمار هشدار و زنگ خطری برای ما می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: سرهنگ عباس مهاجر بسطامی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه استان گلستان در فروردین ماه 99 رتبه سوم کاهش تصادفات را در کشور به دست آورد اما بایستی با آموزش فرهنگ سازی و نظارت بسیار بیشتر در جهت کاهش تصادفات و خسارات مالی و جانی تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت بر رانندگان، آموزش از طریق همیاران ترافیک، آموزش و فرهنگ سازی در مهدکودک ها، مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های دولتی را به جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک به طور جدی و با قوت پیگیری خواهیم کرد.

سرهنگ مهاجر بسطامی با تاکید بر اینکه بالای 70 درصد از تصادفات ناشی از عامل انسانی میباشد گفت: در کنار آموزش و فرهنگ سازی ، برخورد با تخلفات و ناهنجاری های ترافیکی نیز جزو الزامات می باشد.

وی در ادامه به آمار تصادفات درون شهری سال 98 اشاره کرد و افزود: در سال 98، 102 فقره تصادف منجر به فوت رخ داد که این آمار نسبت به سال 97، 34 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد جانباختگان تصادفات در سال گذشته 70 نفر بوده است که 16 نفر از فوتی ها راننده و سرنشین خودرو، 27 نفر معادل 38 درصد راکب و سرنشین موتور سیکلت، 24 فوتی معادل 34 درصد عابرین پیاده و 3 نفر راکب دوچرخه بوده اند.

سرهنگ مهاجر بسطامی افزود: آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در سال 98 نسبت به سال 97 با کاهش 35 درصدی روبرو بوده است.

سرپرست پلیس راهور گلستان همچنین گفت: در تصادفات جرحی سال 98 ، 7درصد کاهش، در تصادفات خسارتی 6 درصد کاهش و در تعداد مصدوم و مجروح کاهش 3 درصدی را نسبت به سال 97 در تصادفات درون شهری شاهد بوده ایم.

وی همچنین یادآور شد: در تصادفات درون و برون شهری در سال 98، 364 نفر فوت کرده اند.

سرهنگ مهاجر بسطامی تاکید کرد: متاسفانه 72 درصد از متوفیان تصادفات سال گذشته در گلستان عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت بوده اند و این آمار هشدار و زنگ خطری برای ما می باشد.

سرپرست پلیس راهور گلستان در ادامه به آمار 80 روز ابتدای سال 99 نیز اشاره کرد و افزود: در طی این مدت  8 فقره تصادف منجر به فوت رخ داده است که در هر تصادف 1 نفر فوت کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 50 درصدی مواجه بوده ایم.

وی همچنین گفت: در تصادفات جرحی 24 درصد و در تصادفات خسارتی 37 درصد و در تعداد مجروح 35 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال 98 را شاهد بوده ایم.

سرهنگ مهاجر بسطامی گفت: در شهرستان های علی آباد کتول و گالیکش در ابتدای سال 99 با افزایش تعدادتصادفات مواجه بوده ایم.

وی در پایان گفت: عدم توجه به جلو 31 درصد، عدم رعایت حق تقدم 30 درصد و سایر علل 39 درصد در وقوع تصادفات نقش داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان عابرین پیاده موتور سیکلت درصد کاهش بوده ایم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده ۲ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک و قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال در شعبه دوم تعزیرات حکومتی شهرستان بهشهر رسیدگی شد.

او افزود: شعبه باتوجه به مدارک موجود در پرونده و دریافت نظر کارشناسی تخلف را محرز و متهمین را علاوه بر ضبط کالابه پرداخت ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود