Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:42:15 GMT

ایران تحریمهای صنایع هوایی را دور زد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۱۲۶۱

ایسنا/البرز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تولید قطعات هواپیما در داخل کشور گفت: این قطعات به خوبی طراحی و تست شده است. ناطقان: علی عابدزاده روز سه شنبه ۲۰ خرداد در حاشیه بازدید از فرودگاه بین المللی پیام اظهار کرد: خوشبختانه مجوز توسعه پروازهای فرودگاه پیام بر اساس ظرفیت‌های موجود در این مجموعه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  توضیح داد: همه استانداردهای پروازهای ایرلاین‌ها در فرودگاه بین المللی پیام بررسی شده و مشکلی برای توسعه تعداد و مسیرهای پروازی از این فرودگاه وجود ندارد.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب فرودگاه پیام گفت:  فرودگاه بین المللی پیام نیز ظرفیت اتصال به اقصی نقاط کشور را دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با بیان اینکه باید به توسعه فرودگاه‌های کشوراز جمله فرودگاه پیام بیش از پیش توجه شود، توضیح داد: برای برنامه ریزی جهت تحقق این هدف تدوین طرح جامع فرودگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول با تاکید براینکه باید بررسی همه جانبه ای در خصوص طرح جامع فرودگاه پیام صورت بگیرد، اظهار کرد: در خصوص طرح جامع باید بررسی‌های لازم انجام شود تا طرح این فرودگاه نیز مثل طرح  جامع فرودگاه امام خمینی (ره) دچار مشکل نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها اثرات زیادی در صنعت هوایی کشور داشته، افزود: حوزه هوایی و دفاعی کشورمان جزو اولین بخش‌هایی بود که در معرض تحریم دشمن قرار گرفت.

وی گفت: البته طی سه سال اخیر که تحریم‌ها توسط آمریکا جدی‌تر شده ایران توانسته این تحریم‌ها را دور بزند و در صنعت هواپیماهای غیرنظامی موفق باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تولید قطعات هواپیما در داخل کشور اضافه کرد: این قطعات به خوبی طراحی و تست شده است.

عابدزاده با اشاره به موفقیت  یکی از شرکت‌های صنعتی داخل کشور  در تعمیر یکی از قسمت‌های موتور هواپیما را که در اثر گرما احتمال دارد از بین برود،گفت: این شرکت وعده داده که تا پایان سال قطعات درون موتور هواپیما را نیز بسازد.

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌های گذشته صنعت هوایی به دلیل برخی فرآیندهای نادرست اقتصادی آسیب دیده گفت: خوشبختانه آن موانع تا حد زیادی بر طرف شده و دیگر نیاز نیست آژانس‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی نگران بازار کار خود نباشند. منبع: ایسنا برچسب ها: صنعت هوایی ، تحریم ، ایران ، ناطقان ، سازمان هواپیمایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صنعت هوایی تحریم ایران ناطقان سازمان هواپیمایی سازمان هواپیمایی فرودگاه پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود