Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جاوید فیصل» روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در کابل گفت که روند آزادی زندانیان طالبان از طرف دولت افغانستان برای حسن نیت ادامه می یابد.

وی اضافه  کرد دولت و تیم مذاکره کننده برای گفت وگو با طالبان آمادگی کامل دارد.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد طالبان در روزهای گذشته خشونت‌ها را افزایش داه اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز روز گذشته در نشستی گفته بود که روند آزادی زندانیان طالبان ادامه خواهد یافت و تاکنون سه هزار زندانی آنها آزاد شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرده بود که طالبان نیز با استفاده از این فرصت برای برآورده شدن خواست‌های مردم گام‌های اساسی را بردارند و آماده آغاز مذاکرات شوند.

در این حال زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نیز دور تازه سفر خود به منطقه از جمله افغانستان، پاکستان و قطر را آغاز کرده و هدف از این سفر را تسریع آزادی زندانیان، کاهش خشونت، آغاز گفت‌وگوی بین افغانی و تطبیق مواد توافقنامه صلح با طالبان خوانده است.

ژنرال قمرجاوید باجوه فرمانده ارتش پاکستان نیز پس از ملاقات با خلیل‌زاد امروز در یک سفر اعلام ناشده وارد کابل گردیده و با اشرف غنی رییس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرده است.

تاکنون جزئیات این دیدار و هدف از سفر وی بطور روشن اعلام نشده اما سفارت پاکستان در کابل از دیدار وی با مقامات بلندپایه افغانستان گفته است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند