Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر پیمان حصادی روز سه شنبه در سفر به استان اردبیل پس از بازدید از اراضی کاشت چغندر قند در منطقه مغان و حضور در مزارع چغندر قند ریشه و بذری دشت اردبیل گفت: امسال ۹۵ هزار هکتار از اراضی کشور طی قرارداد کارخانه‌های چغندر قند با زارعان، به کشت چغندر قند بهاره اختصاص یافته است.

وی افزود: بر اساس قرارداد امضا شده، تولید کنندگان چغندر قند محصول خود را به قیمت تضمینی به این کارخانه‌ها تحویل داده و بهای محصول تحویلی خود را بدون اتلاف وقت و نگرانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح چغندر قند کشور، وضعیت تولید چغندر قند در کشور طی سالجاری را بسیار مطلوب دانست و ادامه داد: سیاست توسعه کشت چغندر قند پائیزه در مناطق گرمسیری با جدیت در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در استان‌های گرمسیری خوزستان، کرمانشاه و منطقه جیرفت، برنامه‎ریزی لازم برای کشت تیپ پائیزه محصول چغندر قند انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندر قند پائیزه در کشور تولید شود.

حصادی همچنین گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که محصول چغندر قند بتواند با استفاده از آب سبز و بدون آبیاری وسیع، تولید مطلوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مناطق کشور که این محصول به صورت پائیزه کشت شده، حتی بدون نیاز به یک دوره آبیاری نیز محصول مطلوبی تولید شده است.

مجری طرح چغندر قند کشور افزود: در سایه تلاش علمی کارشناسان ترویج، زراعت و حفظ نباتات، همه ساله شاهد رشد تولید این محصول در واحد سطح هستیم به گونه‌ای که هر سال بر میزان تولید چغندر قند و عیار قند آن افزوده شده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی تنها استان کشور است که تولید بذر چغندر قند در آن انجام می‌گیرد و از لحاظ فنی و کارشناسی، امکان تولید بذر در آن مقدور است.

حصادی همچنین گفت: استان اردبیل به لحاظ داشتن کارخانه قند پنج هزار تنی در منطقه مغان، زمینه مناسبی را برای توسعه و گسترش سطح زیر کشت محصول چغندر قند و همچنین کارآفرینی در این زمینه دارد.

به گزارش ایرنا، محصول چغندر قند در دشت اردبیل و دشت مغان از سال‌های دور در حال کشت است ولی در سال‌های اخیر به علت سودآور بودن محصولات دیگر، زارعان رغبتی برای کشت چغندر قند در این استان نشان نمی‌دهند.

هم اکنون یک واحد کارخانه چغندر قند در مجموعه کشت و صنعت و دامپروری مغان فعال است که علاوه بر فرآوری محصول خود استان، محصول تولیدی در منطقه شمال غرب کشور را نیز به محصولات فرآوری شده تبدیل می کند.

محصول چغندر قند به دو صورت بهاره و پاییزه در شهرستان اردبیل و پارس‌آباد مغان در شمال استان کشت می شود.

امسال در بیش از سه هزار هکتار از اراضی استان چغندر قند بهاره کشت شده است.

سال گذشته از سطح یک هزار و ۸۳۰ هکتار از اراضی شمال استان در شهرستان پارس آباد، بالغ بر ۹۱ هزار تن محصول چغندر قند برداشت شد.

کارخانه قند مغان به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مهم کشت و صنعت و دامپروری مغان در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار احداث شده و با ظرفیت اسمی پنج هزار تن در روز و ۵۰۰ هزار تن در سال، فعالیت می کند و در واحد صنعتی علاوه بر محصول شکر، محصولات جانبی نظیر تفاله تر، خشک و ملاس تولید و برای مصارف دامی خود شرکت و دامداران منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

چغندر قند گیاهی از تیره اسفناج است که به صورت یک ساله کشت می‌شود و شرایط آب و هوایی استان اردبیل برای کشت این محصول بسیار مناسب بوده و محصول تولیدی از عملکرد و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

۱۹۰۵

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چغندر پارس آباد مغان استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چغندر پارس آباد مغان استان اردبیل وزارت جهاد کشاورزی چغندر پارس آباد مغان استان اردبیل محصول چغندر قند استان اردبیل چغندر قند چغندر قند هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با نیروهای عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان مرکزی، اظهار داشت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح است و سلاح کارآمد نیروهای مسلح انگیزه‌های دینی و معنوی است، فداکاری نیروهای مسلح و تلاش این افراد برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور بسیار ارزشمند است و همواره ثابت کرده‌اند که مسیر را به درستی طی کرده‌اند.

وی افزود: قدرت نیروهای مسلح در همه بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است و در این حوزه به همت نیروهای مخلص و متعهد کشور توانسته در منطقه بدرخشد و برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی باید هر روز آماده‌تر از گذشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مدیران و مسئولان نیروهای مسلح پیشانی سربازان این مرز و بوم هستند و اخلاق‌مداری و تعهدمداری این افراد بسیار مهم و وظیفه‌ای خطیر است به طوری که در آیات قرآن بر اخلاق‌مداری و صداقت تاکید شده است و این خصلت‌های اخلاقی در سختی‌ها نمایان می‌شود، خودسازی باید به نحوی باشد که در بروز سختی‌ها نیز این خصوصیت‌های اخلاقی پابرجا بمانند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی اقشاری هستند که در تقوا، شب زنده‌داری، ایثار و فداکاری باید پیشگام باشند، گفت: آمادگی هر چه بیشتر نظامی و تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه اراک با تاکید بر حمایت و رسیدگی دولت نسبت به تامین مسکن نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح باید نسبت به شناسایی تمام نقاط ضعف دشمن، محل قرار گیری موشک‌ها، نقاط حساس و پایگاه‌ها اقدام کند به این موارد اشرافیت کامل داشته باشد، چرا که با این اقدامات می‌توانند دشمن را غافلگیر و از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی دفاع کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار