Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن هشدار نسبت به فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای در لبنان، اعلام کرد که تمامی این اقدامات به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما به خوبی می‌دانیم چه کسانی پشت فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای هستند و تلاش دارند آن را در لبنان شعله‌ور کنند، تمامی فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی به نفع اسرائیل است و تل‌آویو این فتنه‌ها را از طریق هم‌پیمانان خود تحریک کرده و گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: عائشه، همسر پیامبر اکرم (ص) نیاز به کسی ندارد که از وی دفاع کند، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، فتوای دینی صادر کرده بودند که طبق آن توهین به همسران پیامبر اکرم (ص) و یاران ایشان حرام است، بنابراین در ایران هیچ شخصیت دینی نمی‌توان یافت که به صحابه و یاران پیامبر (ص) دشنام دهد و ناسزا بگوید.

العاروری گفت: کل مکتب ولایت فقیه و هر عالم و اندیشمند شیعی با این اقدام مخالف است و آن را محکوم می‌کند و این عملکردی نیست که برادران شیعی آن را تایید و بر آن تکیه کنند.

وی تاکید کرد: تامین امنیت و صلح امت، تضمین آینده ملت‌ها، فلسطین و قدس است و شعله‌ور شدن فتنه آینده امت را خراب و اشغالگری رژیم صهیونیستی را تثبیت و تحکیم می‌کند. نباید این امت با فتنه‌هایی که افراد جاهل و اجیر شده آنها را شعله ور کرده‌اند، همراه و هماهنگ شوند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اظهار کرد، فتنه میان شیعه و سنی در لبنان به ضرر مسیحیان و دروز و تمامی طیف‌های جامعه لبنان است و مطمئن هستیم که علماء و رهبران آگاه لبنان، اجازه این فتنه‌های فرقه‌ای که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا و هیمنه آن در منطقه است را نمی‌دهند.

از سوی دیگر، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در واکنش به رخدادهای اخیر در این کشور، بر اهمیت حفظ صلح داخلی تاکید کرد و گفت: هرگونه ضربه‌ای که به ثبات لبنان وارد شود تمامی لبنانی‌ها بهای آن را خواهند پرداخت نه یک گروه یا منطقه‌ای خاص.

‌دیاب در ادامه افزود، حمایت از صلح داخلی، مسؤولیتی برعهده تمامی گروه‌های سیاسی است نه فقط مسؤولیت دولت و بنابراین هر شخصی در هر جایگاه و منزلتی که باشد، نمی‌تواند از این مسؤولیت شانه خالی کند.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد، هر آنچه روز شنبه رخ داد، به منزله زنگ هشداری است چراکه تداوم اینگونه عملکردها و مواضع سیاسی منجر به ریختن سقف بر سر تمامی لبنانی‌ها خواهد شد.

دیاب همچنین گفت: شرایطی که لبنان با آن مواجه است، نیاز به این دارد که همگان بالاترین درجه وابستگی و مسؤولیت ملی را داشته باشند چرا که فتنه‌انگیزی به مثابه خیانت ملی است که وطن و مردم باید با آن مقابله و تمامی طرح‌های فتنه را خنثی و نابود کنند.

وی همچنین عنوان کرد: برای مهار بحران‌های اجتماعی و معیشتی و کاهش بار شهروندان لبنانی، همبستگی و دوشادوشی ملی لازم است و نباید از مشغله‌های فکری و دغدغه‌های مردم برای دستاوردهای سیاسی، سوء استفاده کرد.

بیروت اخیرا شاهد حوادث امنیتی خطرناک و درگیری میان حامیان احزاب سیاسی بود.

گفته می‌شود اخیرا درگیری‌های مسلحانه‌ای بین گروه‌های طرفدار جنبش امل و جریان المستقبل وابسته به سعد حریری در بیروت رخ داد، این در پی تظاهرات گسترده مردم علیه وضعیت معیشتی و رویکرد دولت بود.

اعتراضات در بیروت تبدیل به اغتشاش و تنش شد به طوری که ۷۱ مصدوم برجای گذاشت. شاهدان عینی گفتند، برخی مناطق غرب بیروت چند ساعت بعد از تظاهرات در اطراف مقر پارلمان در مرکز پایتخت شاهد تظاهرات‌های اعتراضی بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در لبنان حماس فتنه انگیزی فتنه ها فرقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901638

دیگر خبرها

  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد