Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به فرسودگی بالای شبکه برق در استان گفت: برای برطرف کردن فرسودگی و بهینه‌سازی شبکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی اکبر نصیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: نیروگاه‌های برق کشور بیش از 60 هزار مگاوات ظرفیت تولید دارند و تولید هر یک مگاوات حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه‌های دیگر را هم باید به آن اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طول سال 200 تا 250 ساعت مشکل پیک مصرف برق داریم که گاهی به هزار و 250 مگاوات می‌رسد و نیاز است که فرهنگ مصرف بهینه در ساعات پیک همگانی شود.

نصیری ادامه داد: در ساعات 13 تا 17 باید مصرف برق را کنترل کرد و سال گذشته با صرفه‌جویی 77 مگاواتی عملکرد خوبی داشتیم و صنعتگران و کشاورزان همکاری داشتند و کمترین خاموشی در استان اتفاق افتاد.

ثبت تورم 7 درصدی برای مسکن به لطف هم‌گروهی با آب و برق و گاز80 درصد پروازها در فرودگاه رشت برقرار شدخراسان جنوبی هیچ روستای بالای 10 خانوار بدون برق‌ ندارد

وی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق گلستان حامی تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان است و از ظرفیت آنها برای صرفه‌جویی در مصرف برق بهره خواهد برد.

نصیری با بیان اینکه سرقت انرژی در استان گلستان زیاد است، افزود: ماموران ما دائما در حال بررسی کنتورهای برق مشترکان هستند که خارج از شبکه برق دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 100 میلیارد تومان از ادارات، واحدهای تولیدی و مشترکان خانگی طلب داریم و درخواست ما این است که این بدهی‌ها پرداخت شود زیرا حیات شبکه برق به قبوض برق وابسته است.

نصیری با بیان اینکه حوادث زیادی در گلستان رخ می‌دهد، یادآور شد: درصد فرسودگی شبکه برق گلستان بسیار زیاد است زیرا همواره در معرض خطر قرار دارد و برای برطرف کردن این فرسودگی نیازمند 100 میلیارد تومان هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته 30 میلیارد تومان هزینه بهسازی و بهینه‌سازی شبکه برق گلستان شد و امیدواریم امسال اعتبارات بیشتری در این زمینه جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به نوسانات برق و آسیب به لوازم خانگی مشترکان گفت: برخی از این نوسانات به دلیل سرقت‌هایی است که در شبکه برق اتفاق می‌افتد، هفت هزار کیلومتر شبکه برق و 15 هزار ترانس برق در استان وجود دارد که نمی‌توانیم تمام آنها را کنترل کنیم.

نصیری افزود: بیمه‌هایی برای آسیب‌دیدگی لوازم برقی مشترکان خانگی وجود دارد که قراردادی میان شرکت توانیر و شرکت بیمه مورد نظر منعقد شده که به تشخیص کارشناس میزان خسارت وارده تعیین می‌شود.

به گفته وی 80 درصد مصرف برق استان گلستان توسط مشترکان خانگی است و از مردم تقاضا داریم با توجه به در پیش بودن فصل تابستان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان برق گلستان مصرف برق شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود

ایسنا/گلستان شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و ورود سیلاب به سد گلستان، بخشی از آب این سد از ساعت ۱۶ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رهاسازی می‌شود.

در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است: با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رهاسازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود