Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری تلفنی در پوشش رادیو جوان خبرداد و گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ سرهنگ ایرج خانی پور در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول چندین فقره شکایت به پلیس فتا زنجان، شاکیان به اتفاق مدعی شدند فرد ناشناسی طی تماس تلفنی، خود را مجری رادیو جوان معرفی نموده و به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از اخد اظهارات شاکیان پرونده، مشخص گردید متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال قربانیان، آن‌ها را به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی بیش از 500 میلیون ریال کلاهبرداری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی سه نفرمتهم در این راستا دستگیر و از آنها تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند توقیف شد.

وی در ادامه گفت: متهمان پس از مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیسی، لب به اعتراف گشودند و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلفی در سراسر کشور کلاهبرداری نموده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

سرهنگ خانی پور ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌های تلفنی که از آنها درخواست مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز می‌نمایند توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در کلاهبرداری پیامکی، پیامک‌ها یا دارای لینک هستند تا افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و از این طریق تمام اطلاعات بانکی قربانیان را سرقت کنند یا اینکه محتوای پیامک به گونه‌ای اعتمادسازی می‌کند تا فرد به خودپرداز رجوع کرده و یا از طریق تلفن همراه خود، مبالغی را به منظور دریافت جایزه بپردازد.­

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرهنگ منصوری، معاون فنی پلیس فتا می‌گوید: وقتی قربانیان به سایت یا لینک‌های جعلی هدایت می‌شوند، از فرد درخواست می‌شود تا یک برنامه موبایلی را نصب کند، وقتی این بدافزار نصب می‌شود دسترسی‌های غیر مجاز به پیامک، اینترنت و سایر دسترسی‌ها برای کلاهبردار فراهم می‌شود و با سرشماره مالباخته به مخاطبان وی پیام می‌دهد، همچنین می‌تواند رمز‌های پویای بانکی را خوانده و برداشت‌های خود را انجام دهد.

­

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران