Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:18:20 GMT

آمریکا، جورج فلوید و ما

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۰۸۶

آمریکا، جورج فلوید و ما

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علامه طباطبائی، محمد فاضلی در یادداشت خود به چند نکته اشاره کرده است: 

۱. انباشت و مزمن شدن نابرابری بالاخره برای جوامع و حکومت‌ها مشکل‌ساز می‌شود حتی اگر مدت زمان زیادی به تعویق افتد.

۲. نابرابری یکی از خصایص انسان یعنی حساسیت به تحقیر شدن را فعال کرده و نمی‌توان این خصیصه را زیر لایه‌ای حتی قطور و پر زرق و برق از رشد فناورانه و ثروت با توزیع نامتوازن دفن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳. خشونت حکومت در جوامع نابرابر و مستعد تنش، بالاخره بروز می‌کند. پلیس آمریکا این روزها اقدامات خشنی انجام می‌دهد که در چند دهه گذشته دولت و وزارت خارجه این کشور سایر دولت‌ها را از انجام آنها منع کرده‌اند. پلیس در جامعه نابرابر ملتهب در نهایت سکه خشونت ضرب می‌کند.

۴. این که پلیس آمریکای مدعی مهد دموکراسی و آزادی و مدارا هم خشونت می‌ورزد، هیچ مشروعیتی برای خشونت ایجاد نمی‌کند. خشونت پلیس آمریکا محکوم و غیرانسانی است و مجوزی برای خشونت ورزیدن سایر کشورها یا توجیه خشونت نیست.

۵. ارزش‌های آزادی، عدالت، مدارا و عدم خشونت قائم به خود و به دلیل نفس خودشان موجه هستند. لازم نیست دفاع از آزادی، مدارا و نفی خشونت را به تعهد آمریکا یا هر کشور دیگری به این ارزش‌ها متکی سازیم. آمریکا یا کل غرب و جهان هم که این ارزش‌ها را نقض کنند از اهمیت و مطلوبیت آنها کاسته نمی‌شود. نقض حقوق اساسی انسان در هر کشوری نادرست و غیرانسانی است.

۶. نقض ارزش‌ها و حقوق انسانی در آمریکا، تصویر زشتی از این کشور به جهان مخابره کرده است.

۷. مسئله امروز آمریکا، انباشت انواع نابرابری‌ها و تحقیر ناشی از آنها علیه شهروندان است. آمریکا نمی‌تواند این بحران و البته مساله مزمن را به دیگران فرافکنی کند. این قاعده برای کشورهای دیگر نیز صادق است. 

۸. همه کشورها در این شرایط حق دارند کردار دولت آمریکا را سرزنش کرده و دولت این کشور را به رعایت حقوق شهروندانش دعوت کنند و تا حد ممکن در سازمان های بین‌المللی حقوق بشر، این کشور را تحت فشار بگذارند.

۹. انصاف و درس‌آموزی از دیگران حکم می‌کند قوت‌های همه جوامع و حکومت‌ها را دید و در آینده کردارهای مثبت دولت، جامعه مدنی و فعالان سیاسی و اجتماعی این جامعه در مقابله با خشونت پلیس و اجرای عدالت را نیز به اندازه این لحظه‌های بحرانی دید و از منظر درس آموزی مشترک جوامع انسانی از یکدیگر، به این وجوه مثبت نیز توجه کرد.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا دانشگاه شهید بهشتی اعتراضات ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا دانشگاه شهید بهشتی اعتراضات ایالات متحده آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا دانشگاه شهید بهشتی اعتراضات ایالات متحده آمریکا ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد