Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:04:18 GMT

انقلاب فنی در صنعت هوایی ایران رخ می دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۲۱۹

انقلاب فنی در صنعت هوایی ایران رخ می دهد

علی عابدزاده روز سه شنبه در نشست دفاتر خدماتی و مسافرتی استان البرز در فرودگاه بین المللی پیام  استان با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی کشور با حوزه تحریم آشنایی کامل دارد گفت:

همانطور که  کشور دربخش فنی موشکی، گام های بلندی در سال های اخیر برداشت و دنیا این پیشرفت ها را  پذیرفت که ما یک قدرت موشکی  هستیم و اکنون نیز در بخش  فنی هوایی در ساخت قطعات این اتفاق افتاده و به طور مسلم در آینده نه چندان دور انقلاب مهندسی در حوزه هوایی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صنعت  هوایی کشور ۴۰ سال است که مورد تحریم قرار گرفته اما با وجود این تحریم ها و در طول این سال ها  ایران  اسلامی با تلاش متخصصان داخلی سربلند نگه داشته شده و توانستیم علاوه بر داشتن پرواز به اقصی نقاط دنیا، شبکه خیلی قوی نیز در داخل کشور داشته باشیم.

عابدزاده  اضافه کرد: با وجود فشارهای سنگین آمریکایی ها به خصوص طی ۲ سال گذشته در زمینه تحریم قطعات یدکی هواپیما و محدود کردن شرکت های هوایی  ایران در بخش  اطلاعات فنی و عملیاتی،  نیروهای متخصص داخلی با توجه به تعهدی که نسبت به کشور داشته، توانستند موفقیت های بسیار خوبی را به خصوص در حوزه تعمیرات موتور هواپیما کسب و فناوری قسمت های گرم موتور را که یکی از بخش های پیچیده است را ظرف چند ماه اخیر  به دست بیاورند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری  گفت: تعمیر قسمت های گرم موتور هواپیما توسط متخصصان ایرانی، تحول بسیار شگرفی در صنعت هوانوردی کشور است و همان ظرفیت و ساختارهایی که امروز قسمت های گرم موتور هواپیما را تعمیر می کند، به طور قطع  توانایی  ساخت آن را نیز دارد که در آینده نزدیک ما آثار بسیار خوبی از آنها خواهیم دید.

وی به تامین قطعات یدکی هواپیماها اشاره کرد و اظهار داشت: هواپیماهای ما به هر دلیلی در فهرست سیاه سازندگان هواپیما مانند بوئینگ و ایرباس قرار دارند و امروز متخصصان کشورمان توانتسه اند قطعات قابل تعویض هواپیماها را با دانش و مهندسی بومی بسازند .

عابدزاده ادامه داد: اکنون قطعات مورد نیاز هواپیماها در داخل کشور مانند گذشته های دور کپی کاری نمی شود بلکه طراحی و با شناسنامه ایرانی  بر روی هواپیما نصب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام های صورت گرفته برای سانحه هواپیمایی اوکراینی اشاره  کرد و بیان داشت: موضوع رسیدگی به  این سانحه  و هماهنگی های لازم با طرف های مقابل که کشورهای ذینفع هستند در حال انجام بوده، کارها رو به جلو است اما مسایلی مانند کرونا سبب توقف در کار شد، با این حال مشکلی وجود ندارد و هر بخش در حال انجام کار خوددش است.

محدودیت های هوایی در حال کاهش است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش محدودیت های هوایی ناشی از ویروس کرونا اشاره  کرد و افزود: در این شرایط سخت که تمام دنیا فرودگاهایشان را بستند ما نیز به تبعیت از وضعیت جهانی اقدام به بستن فرودگاه هایمان کردیم، اما روز به روز پروازهای خارجی مان در حال گشایش و شرکت های خارجی منتظر هستند تا پس از به امضا رسیدن پروتکل ها و توافق بین کشورها نسبت به جابه جایی مسافران با رعایت مسایل بهداشتی اقدام نمایند.

عابدزاده گفت: در پروازهای داخلی سرعت فعالیت ها افزایش یافته و در صورت به نتیجه رسیدن نظارت های وزارت بهداشت و رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها، پروازهای داخلی رشد سریعتری خواهد داشت.

ظرفیت مناسب فرودگاه پیام برای جابه جایی مسافران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری  در ادامه به ظرفیت فرودگاه بین المللی پیام برای جابه جایی مسافران اشاره  کرد و بیان داشت: این فرودگاه در حوزه پروازی قدمتی طولانی داشته و سال ها است که  پروازها در آن انجام می شود اما در حوزه پروازهای مسافری با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان این فرودگاه و تامین امکانات مورد نیاز آن، امروز پیام ظرفیت لازم را برای جابه جایی مسافر  را داشته و  برخی شرکت های هواپیمایی نیز پذیرفتند که پروازها را شروع کنند.

عابدزاده گفت: با توجه به شرایط استان البرز که همواره در حال توسعه و پیشرفت است و داشتن ویژگی هایی از جمله نیروی انسانی و قومیت های مختلفی که در آن هستند، به طور مسلم فرودگاه پیام لازم است که به اقصی نقاط کشور وصل شود، فرودگاهی مانند کیش امروز به ۱۴ نقطه کشور وصل است این در حالی است که ظرفیت اتصال به ۵۰ نقطه را دارد، در این میان فرودگاه بین المللی پیام نیز با توجه به تنوع قومیتی از ظرفیت اتصال به تمام نقاط کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: به همین منظور در آینده نه چندان دور از برخی هواپیماهای مناسب که وارد کشور شده و خواهد شد، می توان برای وصل کردن مرکز این استان به اقصی نقاط کشور استفاده کرد که در مرحله نخست موافقت هایی از سوی برخی خطوط هوایی برای انجام پرواز به مقصدهایی از جمله مشهد مقدس، اهواز و کیش صورت گرفته است.

عابدزاده با بیان اینکه این فرودگاه هم اکنون در شرایط مطلوبی به سر می برد اظهار داشت: شرکت هواپیمایی کشور تا به امروزهر آنچه در توان داشته انجام داده و بر مبنای حداقل ظرفیت ها در این فرودگاه، مجوزهای پرواز آن را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام استانداردهای لازم در خصوص پروازها در این فرودگاه مورد بررسی قرار گرفته گفت: تمام فرودگاه محدودیت دارند و این تنها مربوط پیام نیست، بزرگ ترین محدودیت های پروازی ما مربوط به فرودگاه مهرآباد است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به لزوم داشتن طرح جامع فرودگاهی تاکید و گفت: فرودگاه امام(ره) در خصوص طرح جامع دچار مشکل است چرا که در گذشته به موضوع توسعه فرودگاهی آن توجه نشده بود، طرح جامع کلیدی است  و باید به گونه ای برنامه ریزی که آینده در آن دیده شود.

عابدزاده افزود: یک سری فرآیندهای نادرست اقتصادی در سال های اخیر موجب شده تا صنعت ما نتواند جان بگیرد، اما امروز این فرآیندهای نادرست به کنار رفته، امروز هواپیماهای مناسب وارد کشور می شوند، آژانس های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی نیز نگران بازار کار نباشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا تحریم البرز فرودگاه پیام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تحریم البرز فرودگاه پیام ویروس کرونا تحریم البرز فرودگاه پیام رییس سازمان هواپیمایی کشوری جابه جایی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  برنامه ریزی برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای صنعتگران و در قالب نهضت ملی مسکن و پروژه های صنعت شهر انجام شده است گفت: ساخت این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اراضی تامین شده در ۱۰ استان کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به ۵ هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موفق دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور اجرای پروژه‌های صنعت شهر است  بیان کرد: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

مالکی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این طرح است گفت:   دولت در تلاش است که از تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات  استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد! + جزئیات
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی