Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: با خلاقیت شهروندان و دانش آموزان برای باز آفرینی نمای فرسوده یک آموزشگاه قدیمی، مدرسه همایون خواجوی با تلفیق هنر و اجرای ایده‌های بدیع بازپیرایی شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، محمد جواد رشیدی در این باره افزود: مدرسه همایون خواجوی از بنا‌های قدیمی با نمای فرسوده بود که با اجرای کار‌های هنری و مشارکت دانش آموزان و شهروندان باز آرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشیدی بیان کرد: در راستای اجرای کار ویژه هنری با رویکرد جلب مشارکت بانوان و دختران هنرمند و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی، پس از احصاء و بررسی‌های انجام شده در سطح منطقه، مدرسه همایون خواجوی از مدارس راهنمایی دوره اول متوسطه واقع در ناحیه ۳ منطقه به دلیل فرسودگی دیوار‌ها و عدم سیمای بصری نما‌های بیرونی، قدمت دیرینه، فرسودگی بنا و نیاز مبرم به احیا و نوسازی برای اجرای طرح انتخاب شد که ضمن انتشار فراخوان و دریافت ایده ها‌ی بدیع و خلاقانه شهروندان، کارگروه‌های تخصصی با حضور مسئولین مدرسه، کارشناسان حوزه هنر و معماری، هنرمندان مجرب و ... تشکیل و برترین ایده‌ها طی کمیته‌های داوری و تخصصی جهت پیاده سازی در فضای مدرسه انتخاب شد.
رشیدی در ادامه جلب مشارکت اجتماعی زنان، شناسایی و تقویت ظرفیت‌های هنری منطقه، ارتقاء سطح هنر بانوان در حوزه هنر عمومی و.. را از اهم اهداف این طرح برشمرد و گفت: ایجاد فضایی فاخر و ماندگار که ماحصل تلفیق هنر زیبایی شناختی و مشارکت اجتماع محور بانوان هنرمند باشد، از اولویت اصلی اجرای طرح کار ویژه هنری در مدرسه همایون خواجوی است که در این راستا ضمن رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و موازین پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، طی برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارائه آموزش‌های لازم و مبتدی با حضور دانش آموزان و شهروندان علاقمند به حوزه هنر، مرحله عملیاتی طرح آغاز و هنرمندان با حضور در مدرسه، نما‌های بصری و دیوار‌های داخلی محوطه حیاط و دیوار‌های بیرونی مدرسه را با دستان توانا و هنرمند خود احیاء وپیراسته نمودند.
معاون امور اجتماعی وفرهنگی در تشریح جزئیات کارویژه هنری افزود: رنگ آمیزی تمامی دیوار‌های محوطه، نقاشی دیواری با کالبد نمایه‌های ایرانی اسلامی، نصب المان‌های هنری و زیست محیطی بر روی دیوار‌های حیاط اعم از گلدان‌های رنگی، کاشت گل طبیعی و..، احیاء فضای دور باغچه‌ها با استفاده از مواد دورریز و پسماند در قالب ایجاد نرده و حصار‌های رنگی، درج جملات ماندگار بزرگان و ائمه اطهار با خط اصیل نستعلیق بر روی دیوار‌های حیاط، تعبیه و جانمایی گلدان‌های تزئینی، ایجاد صندلی‌های رنگی با لاستیک‌های غیر قابل مصرف و... از جمله اقدامات صورت گرفته در مدرسه همایون خواجوی است که پس از اتمام فاز عملیاتی از هنرمندان مشارکت کننده و برترین آثار تقدیر و قدردانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدرسه منطقه 11 فضای مجازی لاستیک دیوار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت، از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

سیدمرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایل نوسازی و باز آفرینی نکردن بافت‌های فرسوده شهری نداشتن صرفه اقتصادی در نوسازی بناهای ناپایدار است به همین دلیل بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مصوب شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده است که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و امکان بهره‌مندی از در اضافه اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری هر منطقه از این ظرفیت تشویقی در صدور پروانه بهره‌مند شوند، معاونت شهرسازی و معماری به‌دلیل تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

حسام‌نژاد اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب، ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کنند، در مصوبه لحاظ شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد، همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دو طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث در اضافه و احداث واحدهای کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهروندان باید به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند، همچنین ادارات شهرسازی، معماری مناطق، مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در مورد ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری اعلام می‌کند.

کد خبر 751034

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • اجرای ۴۵ برنامه ویژه دهه کرامت در منطقه ۷ اصفهان
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد