Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «یک روز خوب» به کودکان نشان می‌دهد که همیشه رفاه و آرامش وجود ندارد، در زمان هشت سال دفاع مقدس کودکانی بودند که تنها به تعداد انگشتان دست خود موفق می‌شدند با پدر دیدار داشته باشند و حس داشتن پدر را درک کنند. تاریخ انتشار: 15:30 - 20 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۸۲۴

مازیار حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «یک روز خوب» گفت: کتاب «یک روز خوب» برای کودکان فراهم شده است و برگرفته از خاطره آخرین دیدار شهید عباس ورامینی با خانواده اش در شهرک ابوذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همین راستا ادامه داد: این کتاب برای گروه سنی کودکان نوشته شده است، ماجرا به زمانی باز می‌گردد که شهید عباس ورامینی در آخرین بازگشت خود به خانه که در منطقه نزدیک محل خدمتش بوده سفری را به همراه پسرش به شهر دارد تا مواد مورد نیاز منزل را تهیه کنند، این زمان لحظاتی زیبا و جذابی را برای فرزندش میثم به همراه دارد، او احساس خوبی دارد زیرا فکر می‌کند برای مدتی طولانی پدر را در کنار خود دارد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌‌ترین خبرها از انتشارات ۲۷ بعثت اینجا کلیک کنید

حاتمی کتاب «یک روز خوب» را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: این کتاب شاید کوتاه و مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان نوشته شده است، اما پیام‌های ارزشمندی را در خود نهفته داشته و در عین حال جذابیت بسیاری برای مخاطب کودک دارد و تا حدودی آنان را با حال و هوای کودکان دوران جنگ آشنا می‌کند.

وی درباره جذاب‌ترین بخش کتاب «یک روز خوب» بیان کرد: کتاب «یک روز خوب» خاطره میثم ورامینی است، او هنگامی که متوجه می‌شود پدر به خانه آمده خوشحال می‌شود و برای اینکه دوستان خود را نیز خوشحال کند از دوستان خود می‌خواهد تا هنگامی که در دفعه بعد میثم به همراه پدرش راهی خرید به شهر نزدیک محل سکونت می‌شوند با آن‌ها همراه شوند.

حاتمی در همین راستا ادامه داد: مسافتی که شهید عباس ورامینی همراه فرزند برای خرید به شهر با هم طی می‌کند لحظات زبیایی برای این پسر بچه‌ها است. گفت‌وگو‌های پدر و پسر و بازی‌ها و شیطنت‌های آن‌ها لحظاتی شیرین برای میثم که در آن زمان کودک بوده و با ماشین پدرش به خارج از منطقه خانه‌های سازمانی رفته بود را در بر دارد.

وی به شیوه نگارش کتاب «یک روز خوب» اشاره کند و تصریح کرد: شیوه نگارش کتاب «یک روز خوب» به سبک داستانی نگاشته شده که جذابیت بسیاری را برای کودکان دارد این داستان درس‌های گرانبهایی را در خود نهفته دارد. من پیام کتاب «یک روز خوب» را هرگز مستقیم به کودک بیان نکردم و تمام آنچه را که باید مشخص می‌نمودم را در در بطن کتاب به زبانی کودکانه و در خلال داستان ارائه کردم.

حاتمی از نوعی شکر گذاری که در بطن کتاب بیان شده سخن گفت و تصریح کرد: کتاب «یک روز خوب» به کودکان نشان می‌دهد که همیشه رفاه و آرامش وجود ندارد، در زمان هشت سال دفاع مقدس کودکانی بودند که تنها به تعداد انگشتان دست خود موفق می‌شدند با پدر دیدار داشته باشند و حس داشتن پدر را درک کنند، پدران آنان رفتند تا بقیه کودکان احساس داشتن پدر را درک کنند این یک سعادت برای کودک است که از وجود والدین خود در دوران کودکی و بزرگسالی بهرمند باشد پس باید آن را غنیمت دانست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات 27 بعثت یک روز خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • روایتی از شور واشتیاق معلم درتحصیل کودکان کار
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند