Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@16:14:12 GMT

ترددها و تصادفات در استان بوشهر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۹۳۳

ترددها و تصادفات در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مهدی شهابی بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا ۲۰ فروردین ۹۹، کاهش ۵۰ درصدی تصادفات را تجربه کرده‌ایم، دلیل کاهش تصادفات در اواخر سال ۹۸ و ۲۰ روزه اول سال ۹۹ اعمال محدودیت‌های ترافیکی و همچنین رعایت کردن بیشتر قوانین از سوی مردم است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل استان بوشهر اظهار کرد: کاهش میزان تصادف به کاهش ترددها به دلیل ویروس کرونا نیز است، در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی تصادفات را داشتیم که عمده عوامل آن نیز عامل انسانی و پس‌ازآن وسیله نقلیه و عامل راه دخیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تنها راه پیشگیری از تصادفات فرهنگ‌سازی و آموزش است، حدود ۸۰ درصد تصادفات با عامل انسانی رخ می‌دهد و پس‌ازآن نقش خودرو و وسیله نقلیه وارد است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر رتبه دوم کشوری حوزه کنترل و نظارت را کسب کرده است.

ناوگان حمل‌ونقل بوشهر جوان است

شهابی افزود: در طرح واردات کامیون از سوی سازمان حمل‌ونقل قرار است ۵۳ هزار خودرو ناوگان حمل‌ونقل از رده خارج‌شده و با کامیون‌های سه‌ساله تعویض می‌شوند که با این کار ناوگان حمل‌ونقل کشور ۵. ۵ سال جوان‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۴ گروه از شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سنگین و شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند داخلی با مجوز از سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند با مجوز از سازمان صمت واردات کامیون سنگین را برای مالکین حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده انجام دهند که این کار با همکاری گمرک، استاندارد و محیط‌زیست انجام‌شده است.

شهابی تصریح کرد: یکی از شرایط اصلی داشتن تائیدیه آلاینده‌های زیست‌محیطی از محیط‌زیست است و پس‌ازآن نیز کیفیت ناوگان که باید به تائید اداره استاندارد برسد، داشتن خدمات پس از فروش نیز از دیگر شرایط است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل استان بوشهر بیان کرد: مزیت عمده این طرح لحاظ شدن تخفیف گمرکی ۲۵ درصدی برای واردکنندگان است، کامیون‌هایی که اجازه ورود دارند از کشورهای خاصی هستند که این کشورها اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی است و از سایر کشورها اجازه واردات وجود ندارد.

شهابی گفت: ناوگان بالای ۴۰ سال در این طرح اولویت‌دارند، میانگین عمر ناوگان استان بوشهر حدود ۹ سال برآورد شده که این عدد در کشور نزدیک به ۱۸ سال است.

کد خبر 519906 برچسب‌ها استان بوشهر حمل و نقل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر حمل و نقل استان بوشهر حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات