Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@07:16:14 GMT

طرز تهیه چیز کیک یخچالی موکا در منزل

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۲۹۴۹

طرز تهیه چیز کیک یخچالی موکا در منزل

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تهیه کیک در خانه رعایت نکات دقیق و ساده زیر کافی است.

اگر شما از دوستداران طعم قهوه هستین عاشق این چیز کیک یخچالی موکا میشوید. ترکیبی عالی از قهوه و شکلات شیری. این چیزکیک بسیار خوشمزه و سبک است؛ و البته مانند دیگر چیزکیک‌های یخچالی بسیار آسان تهیه میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

۱۷۰ گرم بیسکوییت کراکت و یا پتی بور
۹۰ گرم کره آب شده
۱ قاشق غذاخوری پودر کاکاِیو

مایه چیزکیک

۵۰۰ گرم پنیر خامه‌ای
۱۶۰ میلی لیتر خامه پرچرب سرد
۸۰ گرم پودر شکر
۱۵۰ گرم شکلات شیری
۱-۲ قاشق غذاخوری قهوه فوری
۹ گرم ژلاتین
۴۵ میلی لیتر آب
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

گاناش شکلات قهوه

۱ قاشق چایخوری قهوه فوری
۱۲۰ میلی لیتر خامه پرچرب
۱۱۰ گرم شکلات تلخ

طرز تهیه:

در غذا ساز یا زیپ کیپ بیسکویت‌ها و پدر کاکایو را مخلوط کنید و بیسکویتهارا خرد کنید. سپس کره آب شده را اضافه کنید تا زمانی که کاملا مخلوط شوند. مواد را درون قالب کمربندی ۲۰ سانتی متر فشرده کنید و درون یخچال بگذارید.

مایه چیزکیک

در یک کاسه کوچک پودر ژلاتین و آب را مخلوط کنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند.

شکلات‌های شیری را خرد کنید و روی حرارت قرار دهید. قهوه فوری را اضافه کنید. کاسه را روی بخار آب جوش قرار دهید. زمانی که کاملا ذوب شدند ظرف را کنار گذاشته تا اینکه کاملا خنک شود.

در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای پودر شکر و عصاره وانیل را با هم مخلوط میکنیم تا زمانی که یکدست شود. شکلات آب شده را اضافه میکنیم. سپس خامه را اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا صاف و یک دست شود.

ژلاتین را بمدت ۱۵ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید؛ و آرام آرام به مخلوط پنیری اضافه کنید. تا زمانی که کاملا ترکیب شوند. سپس روی کرتست در قالب کمربندی بریزید و درون فریزر قرار دهید و تاپینگ را آماده کنید.

طرز تهیه گاناش شکلات قهوه

شکلاتهارا خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. خامه و قهوه را روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که حبابهایی اطراف خامه ایجاد شد از روی حرارت برداشته و شکلاتهارا اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که یکدست شود. اجازه دهید ۱ تا ۲ دقیقه بماند. سپس روی چیز کیک بریزید گاناش را.

حداقل ۷ ساعت درون یخچال قرار دهید.

منبع: شفان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انواع کیک چیز کیک تا زمانی اضافه کنید قرار دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟