Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تغییرات بوجود آمده در آیین‌نامه برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، شهباز حسن‌ پور بیگلری عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس، اظهار داشت: در مجالس گذشته نمایندگان بر اساس روابطی که داشتند وارد کمیسیون‌های تخصصی می‌شدند و نمایندگانی که تخصص لازم و مدرک تحصیلی مرتبط داشتند، از ورود به کمیسیون محروم می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین با اعتراض برخی از نمایندگان مجلس یازدهم قرار شد این روند اصلاح شود.

وی افزود: حضور افراد غیرمتخصص در کمیسیون‌ها باعث ناکارآمدی و کاهش راندمان کمیسیون‌ها می‌شود. بنابراین مقرر شد برای حل این مسئله و بررسی نظرات نمایندگان، کمیسیون آیین‌نامه داخلی تشکیل جلسه دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، ادامه داد: البته در مجلس گذشته تغییرات و اصلاحات مثبتی در موضوع عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها صورت گرفت و در مجلس یازدهم نیز برخی ایرادات جزئی مرتفع و برخی اشکالات جزئی در آیین نامه قبلی در این زمینه اصلاح شد.

حسن پور در توضیح بخشی از اصلاح و تغییر بوجود آمده برای عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی، بیان داشت: سابقه استخدامی و سابقه تحصیلی به معنی آنکه نماینده متقاضی عضویت در یک کمیسیون به چه میزان پیش از نمایندگی در شغل مرتبط با کمیسیون مورد نظر فعالیت داشته برای ورود به کمیسیون تاثیرگذار است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: البته تفاوت چندانی در نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها بین مجلس یازدهم و مجلس دهم وجود ندارد. آنچه مهم است سابقه، تخصص و نیاز مجلس و کشور به افراد در مسئولیت‌ها و کمیسیون‌ها است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مجلس یازدهم کمیسیون ها کمیسیون عضویت نمایندگان در کمیسیون عضویت نمایندگان در کمیسیون ها کمیسیون های تخصصی آیین نامه داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو