Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@14:42:01 GMT

افتتاح ۴ دادگاه عمومی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۲۹۱

افتتاح ۴ دادگاه عمومی در لرستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فیض اله شیرزادی سه‌شنبه ۲۰ خرداد در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه جهت اکرام مقام شهدای قوه قضائیه و در رأس آنها شهید بهشتی اقدامات، خدمات و دستاوردهای دستگاه قضایی به عامه مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: در نخستین روز از هفته قوه قضائیه گلزار شهدای گمنام و مزار شهیدان رحیمی و صادقی توسط پرسنل قضای، اداری دادگستری و سازمان‌های تابعه غبار روبی و عطرافشانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان افتتاح دادگاه عمومی بخش‌های زاغه، طرهان، ویسیان و ذلقی را یکی از برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان دانست و عنوان کرد: در هفته قوه قضائیه اعضای شورای قضایی و پرسنل دستگاه قضایی در استان با نماینده ولی فقیه در لرستان دیدار می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: ساختمان دادسرای شهرستان دلفان در هفته قوه قضائیه و چند طرح اداری و ورزشی در اداره کل زندان‌های استان و همچین ساختمان پزشکی قانونی شهرستان رومشکان در این هفته افتتاح می‌شود.

شیرزادی گفت: در هفته قوه قضائیه قضات و کارشناسان دادگستری در مساجدی که نماز جماعت در آن‌ها برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و پاسخگوی مردم هستند و اطلاعات حقوقی را در اختیار نمازگزاران قرار  می‌گیرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های هفته قوه قضائیه در لرستان را ملاقات حضوری مدیران سازمان‌های تابعه و دستگاه قضایی با مردم دانست و تصریح کرد: در این ایام با خانواده معظم شهدا دیدار انجام می‌گیرد.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری نماز جمعه مسئولان قضایی استان لرستان سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها و مرکز استان را انجام می‌دهند. همچنین میزگرد تخصصی با موضوع جهش تولید، رونق تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع قتل‌های عمد و تیراندازی‌ها، محیط زیست و جرایم فضای مجازی در صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

شیرزادی افزود: در هفته قوه قضائیه نشست خبری رئیس کل دادگستری استان با اصحاب رسانه برگزار می‌شود و معاونان و کارشناسان دستگاه قضایی در استان نیز در صدا و سیما حضور پیدا کرده تا عملکرد دستگاه قضایی را تشریح کنند.

کد خبر 519920 برچسب‌ها دادگاه استان لرستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دادگاه استان لرستان هفته قوه قضائیه دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود