Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی وزیر کشور اظهار کرد: باید مردم درباره بیماری و ابراز نگرانی دوستان وزارت بهداشت در رعایت نشدن پروتکل‌ های بهداشتی اطلاع داشته باشند، زیرا هر تصمیمی که در ستاد گرفته و اجرا می‌شود اولین رکن آن این است که بازفعالیت و بازگشایی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌ها باشد. ناطقان: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد:  باید مردم درباره بیماری و ابراز نگرانی دوستان وزارت بهداشت در رعایت نشدن پروتکل‌ های بهداشتی اطلاع داشته باشند، زیرا هر تصمیمی که در ستاد گرفته و اجرا می‌شود اولین رکن آن این است که بازفعالیت و بازگشایی‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی مناطق و برخی شهر‌ها و مشاغل و حوزه‌های فعالیت ما بیش از ۷۰ درصد کاهش مراعات داریم که برای مردم خطرناک است، گفت: مردم باید بدانند که ما حالت مسالمت آمیزی با معیشت ایجاد می‌کنیم و اگر فقط به موضوع سلامت توجه کنیم نباید این بازگشایی انجام شود.

رحمانی فضلی افزود: زندگی مردم باید جاری باشد و ما به دنبال پیدا کردن یک نقطه تعادلی هستیم و ستون این نقطه تعادلی، مردم هستند و رعایت پروتکل‌ها؛ در این جلسه تصمیم گرفتیم در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌ها؛ از همه ظرفیت‌های قانونی که ستاد مصوب کرده است با مواردی که رعایت نکنند، برخورد قانونی بشود و اگر پاساژی رعایت نکند ما آن را بعد از تذکر خواهیم بست.

او با اشاره به اینکه اگر فعالیتی، نهادی و مسجدی رعایت نکند اول تذکر و بعد حتماً محدودیت مجدد ایجاد می‌شود که باید رعایت کنند، گفت: شش استان شرایط خاص دارد و طبق گفته دوستان وزارت بهداشت علت روند افزایش مبتلایان بخاطر افزایش تست و غربالگری است که از نظر کارشناسان خوب است، زیرا وقتی شناسایی زود باشد امکان مراقبت درمان هم افزایش می‌یابد.

رحمانی فضلی افزود: مسئله بعدی بحث شمار بستری شدگان و فوتی هاست که با افزایش همراه است به طوری که روز‌های قبل حدود ۳۰ مورد داشتیم و الان به عدد ۶۵ تا ۷۰ رسیدیم که به دغدغه دوستان تبدیل شده است؛ البته در کنار افزایش مبتلایان و بستری‌ها هم تجربه، امکان و تجهیزات ما خیلی خوب شده و امکان مراقبت‌ها افزایش یافته است.

او گفت: قرار شد وزارت بهداشت دستورالعمل اجرایی همزیستی مسالمت آمیز بین کرونا و فعالیت هر بخش‌های دولتی عمومی و خصوصی را ابلاغ کند و هر حوزه نفوذ خودش را کاملا مدیریت کند.

وزیر کشور گفت: بحث دیگر جلسه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بود که مقرر شد نمایشگاه‌های تخصصی فقط با دعوت از افراد خاص بدون بازدید کننده عمومی بازگشایی شود. همچنین درباره تالارها، مجالس و ترحیم و قهوه خانه‌ها نیز مقرر شد با کاهش ظرفیت این بخش‌ها در شهر‌های سفید اجازه فعالیت داده شود و در شهر‌های زرد منتظر نتایج باشند و این اقدمات در شهر‌های قرمز هم ممنوع است و این طرح‌ها برای اجرا باید در ستاد مصوب شود.

او همچنین درباره زندان‌ها گفت: قرار شد با توجه به اینکه زندانی ها، زندان‌ها و استان‌ها دارای شرایط مختلفی هستند، قوه قضاییه بتواند تصمیمات خودش را انجام دهد و نظارت وزارت بهداشت هم اساس است که باید رعایت شود.

وزیر کشور همچنین در خصوص راهیان نور گفت: پیشنهاد‌هایی مطرح و مقرر شد در مناطق سفید و زرد با رعایت پروتکل‌ها مجوز داده شود، چون اطمینان داریم که سازمان مدیریت کننده راهیان نور یعنی بسیج، ناوگان مسافرتی و محل اقامت را زیر نظر دارد و با رعایت پروتکل‌ها در مناطق زرد و سفید انجام بشود.

او گفت: درباره توریسم خارجی هم با توجه به دغدغه‌های وزارت بهداشت و وزارت خارجه مقرر شد موضوع در آخر تیرماه مجدد مطرح شود و تاکید جلسه این بود که اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات لازم به ویژه از طرف صدا و سیما انجام شود و سازمان صدا و سیما با توجه به زحماتی که تا به حال کشیده است تلاش کند این روند را مدیریت کند و نباید حس شود که شرایط عادی شده است.
* باید هم زندگی، هم معیشت و هم درمان مردم دنبال شود

رحمانی فضلی گفت: باید هم زندگی، هم معیشت و هم درمان مردم دنبال شود و درباره طرح ترافیک هم قبلا تصمیم گیری شده است شهرداری ها، اتوبوسرانی، مترو و تاکسی‌ها مقرر شده است که رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند و بحث ترافیک هم در پایان هفته ارزیابی شود و اگر کوتاهی شده باشد باید کمک کنیم که امور مردم انجام شود.

او افزود: وقتی طرح ترافیک اجرا نمی‌شد، تراکم‌های بسیار شدیدی در نقاط مرکزی داشتیم که حتی باعث می‌شد در کار اتوبوسرانی مختل شود. برچسب ها: وزیر کشور ، رعایت کامل پروتکل‌ها ، بازگشایی ها ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر کشور رعایت کامل پروتکل ها بازگشایی ها کرونا رعایت کامل پروتکل ها رعایت پروتکل ها وزارت بهداشت بازگشایی ها رحمانی فضلی وزیر کشور مقرر شد شهر ها شود او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند