Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:34:47 GMT

نیاز ۳۰ میلیارد دلاری وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۵۶۸

نیاز ۳۰ میلیارد دلاری وزارت صمت

معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست تخصصی برنامه‌های وزارت صمت گفت: ۳۰ میلیارد دلار ارز در سال ۱۳۹۹ برای موضوعات مرتبط با تولید نیاز داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در تشریح اولویت‌های معاونت امور صنایع در سال ۹۹، اظهار کرد: در سال جاری تأمین مواد اولیه و واسطه‌ای، اجزا و قطعات و تأمین ارز مورد نیاز را در دستور کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، مدیریت واردات و اولویت بندی کالاها، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه و تعمیق ساخت داخل نیز امسال با جدیت دنبال می‌شود. همچنین فعال سازی ظرفیت‌های راکد، استفاده از ظرفیت‌های خالی و تولید نیازهای اولویت دار کشور در صدر برنامه‌های معاونت امور صنایع در سال ۹۹ است.

وی افزود: اهداف کمی برنامه‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و به طور مستمر مورد پایش قرار خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف کمی و تقسیم کارها با سازمانهای استانی و تابعه هماهنگی داریم. همچنین ۳۰ میلیارد دلار ارز در سال ۱۳۹۹ برای موضوعات مرتبط با تولید نیاز داریم.

صادقی نیارکی در تشریح برخی برنامه مهم معاونت امور صنایع وزارت صمت در سال ۹۹ نیز گفت: امسال تحریک تقاضای خرید کالاهای مصرفی بادوام ساخت داخل، توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی به ویژه شناسه کالا و کد رهگیری در کالاهای هدف و ساماندهی تقاضا برای محصولات پتروشیمی و فولاد در دستور کار است.

کد خبر 427916

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت صمت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار ارز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امور صنایع وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور