Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:19:55 GMT

آب سد ماملو به فشافویه و کهریزک می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۳۹۸۸

آب سد ماملو به فشافویه و کهریزک می‌رسد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: پروژه انتقال آب شرب سدماملو به بخش‌های فشافویه و کهریزک انجام می‌شود و اهالی این منطقه می‌توانند از آب باکیفیت و گوارا استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه شهردار کهریزک اظهار کرد: در گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخش کهریزک صورت گرفته که اکنون با جدیت با این موضوع مقابله می‌شود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و در کنار تخریب بناهای غیرقانونی، پیشگیری از آن نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات تهران به سمت شهرستان ری و به ویژه کهریزک سرریز می‌شود، افزود: انتقال آرادکوه از محل فعلی پس از سال‌ها مطالعه بالاخره پذیرفته شده و امروز مسؤولان مربوطه به این نتیجه رسیدند که باید تغییری در ساختار مرکز پسماند ایجاد شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: طرح ارائه شده باید از سوی مسؤولان ذی‌ربط با مطالعه و اقدام در آن خصوص به صورت مدیریت شده انجام گیرد.

توکلی در ادامه تصریح کرد: در شهر کهریزک و باقرشهر آسیب‌های ناشی از آرادکوه، پالایشگاه و کاهش حق آبه را داشتیم که از سوی مجموعه مدیریت آب و فاضلاب پیگیری شده و در حال حاضر نیز پیگیر انتقال آب شرب سطحی به منطقه هستند.

معاون استاندار تهران در پایان با بیان اینکه آب سطحی و با کیفیت و گوارا باید در اختیار مردم شهرستان ری قرار گیرد، بیان کرد: پروژه انتقال آب شرب از سد ماملو تا بخش فشافویه انجام می‌شود و با توجه به هزینه سنگینی که متحمل می‌شویم باید تمامی دستگاه‌ها برای اجرای خط انتقال آب شرب فعالیت کنند.

در این مراسم که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری تهران و مسؤولان شهرستانی و محلی در سالن اجتماعات شهرداری کهریزک برگزار شد از زحمات نعمت زاده شهردار پیشین کهریزک تقدیر و علی یحیی پور به عنوان شهردار جدید این شهر باستانی معرفی شد. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس انتقال آب شرب شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طبق برنامه مجموعه وزارت نیرو پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پاییز امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لیکک، محسن منصوری عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی اظهار داشت: 11 سال پیش خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پروژه آغاز شد که تا ابتدای دولت سیزدهم تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: امیدوارم تا مهرماه امسال پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد که انتظار می‌رود متولیان امر از الان تلاش خود را چند برابر کنند، زیرا هیچ کم‌کاری پذیرفتنی نیست.

منصوری با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل پروژه آبرسانی به بهمئی از طریق سد کوثر تأکید شد، افزود: یک هزار میلیارد تومان به پروژه اختصاص یافته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح خط انتقال آب علاوه بر 5.5 میلیون متر مکعب برای شرب مردم، 3.5 میلیون مترمکعب برای حوزه صنعت و کشاورزی اختصاص داده می‌شود و شاهد ایجاد اشتغال خوبی در این دو حوزه خواهیم بود.

منصوری تأکید کرد: ما در مجموعه دولت در کنار استاندار و سایر مسئولان این استان و همچنین مجموعه وزارت نیرو با جدیت دنبال می‌کنیم که پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود