Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:54:27 GMT

تشریح جزئیات وقف 50 میلیارد تومانی در شهرستان نور

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۴۴۱۴

تشریح جزئیات وقف 50 میلیارد تومانی در شهرستان نور

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور جزئیات وقف مجتمع تجاری "عروس دریا" به ارزش 50 میلیارد تومان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین وقف جدید در سال جاری در شهرستان نور مربوط به واقف خیراندیش حاج محمد چراغی است.

وی با اشاره به اینکه این واقف خیراندیش سال 1396 دو دانگ از یک مجتمع تجاری را وقف کرده بود، افزود: در روزهای گذشته چهار دانگ دیگر مشاع عرصه و عیان  این مجتمع تجاری شامل واحدهای تجاری، رستوران، تالار و پارکینگ در پنج طبقه به ارزش 50 میلیارد تومان به نیت کمک به ایتام، ترویج فرهنک قرآنی، امور فرهنگی، کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان در شهرستان نور وقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور خاطرنشان کرد: واقف خیراندیش برای این موقوفه متولی در نظر گرفته و عواید آن توسط متولی و بر اساس نیت واقف هزینه خواهد شد.

توپاحیدری ضمن تشکر و قدردانی از واقف خیراندیش حاج محمدعلی چراغی تصریح کرد: قرار است مراسم افتتاحیه این مجتمع با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است یک ساختمان 750 متری خانه ایتام به نام بچه‌های آسمان توسط این خیرنیک‌اندیش به نیت کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه‌های موسسه خیریه بچه‌های آسمان وقف شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مراسم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شود.

توپاحیدری با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است ، از خیران و افراد ثروتمند خواست، نیازهای روز جامعه را بسنجند و اموال خود را در این مورد وقف کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است، در واقع تا در جامعه یا در هر بخشی نیازی دیده می‌شود، برای رفع آن نیاز وقف می آید.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است، گفت: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

توپاحیدری از 6 وقف به نیت ترویج فرهنگ قرآنی، علمی و آموزشی، کمک به نیازمندان و ایتام و مسائل روز جامعه در سال گذشته در شهرستان نور خبر داد.

انتهای پیام/86031/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: وقف اوقاف و امور خیریه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اداره اوقاف نور اوقاف و امور خیریه شهرستان نور واقف خیراندیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه