Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:40:44 GMT

شروع نظارت پهبادی بر تردد در جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۴۴۲۵

شروع نظارت پهبادی بر تردد در جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس راهور ناجا در آئین بهره‌برداری از این طرح کشوری در سمنان گفت: این سامانه پهپادی با هدف تأمین امنیت تردد در محورهای مواصلاتی در راستای هدف گذاری کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای از سوی نیروی انتظامی برنامه‌ریزی شد.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به ظرفیت‌های سامانه نظارت پهپادی جاده‌ها برای کنترل ترددها، افزود: پهپاد این سامانه ظرفیت پرواز ۱۲ ساعته تا ۳۰۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: اطلاعات این پهپاد به مرکز اطلاعات کنترل قرارگاه پلیس راه استان سمنان و همزمان در مرکز اطلاعات کنترل ترافیک تهران دریافت و تحلیل می‌شود.

وی ادامه داد: داده‌های ارسالی از سامانه نظارت پهپادی در اختیار پلیس راه قرار می‌گیرد و عمده‌ترین هدف از این سامانه کشف تخلفات حادثه‌ساز خودروها در جاده مانند سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات خطرآفرین رانندگان است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اکنون با وجود سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای نظارت حتی بر جاده‌های فرعی و روستایی امکانپذیر است.

وی شناسایی رانندگان حادثه‌ساز را یکی از مزیت‌های سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: سال ۹۷ بیش از ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای و شهری جان باختند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مجروح و معلول شدند که سه هزار راننده مسبب این سوانح بودند.

هادیانفر به مسیر اصلی تهران- مشهد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: مرحله اول و آزمایشی اجرای سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای در این محور پرتردد و اصلی کشور در نظر گرفته شد تا امنیت تردد هموطنان تا جای ممکن تأمین شود.

وی افزود: اجرای سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای، در ادامه استفاده از فناوری و تجهیزات به روز در کنترل و پایش و نظارت بر جاده‌ها است که ابتدا در آئین اربعین سال گذشته آزمایش شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای این سامانه تا پایان امسال در استان‌های دیگر کشور اشاره و اضافه کرد: محورهای شمال به جنوب استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان، جاده‌های طولانی استان کرمان و چهار محور پرتراکم شمالی کشور نیز در مراحل بعدی اجرای این سامانه است.

وی یادآور شد: در این سامانه نظارت پهپادی جاده‌ای، پرنده کامل در اختیار تیم کنترل هوا ناجا است که داده‌های آن ظرف چند دقیقه ابعاد و محل حوادث را نیز مشخص می‌کند و برای کمک‌های امدادی، اورژانسی و پلیسی به تصادفات نیز کمک کننده است.

سردار هادیانفر افزود: برنامه جدی پلیس راه ناجا برای سال ۹۹ کاهش تصادفات بر اساس هدفگذاری‌های تعیین شده است که در این مسیر از ابزارهای نوین و فناوری نیز بهره گیری می‌شود.

کد خبر 4945626

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی سردار هادیان فر پهپاد وضعیت ترافیکی جاده ها رئیس پلیس راهور ناجا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی آموزش مجازی بازنشستگان احتکار وضعیت هوای تهران محسن حاجی میرزایی اکبر طبری رئیس پلیس راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد از ابتدای محور کرج - چالوس (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات عمرانی ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پل حصارک تا امامزاده طاهر

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده رضی آباد

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

گلشن – سراوان

محور دارای انسداد فصلی پونل – خلخال محدودیت‌های تردد "کارگاه جاده ای مهم (منجر به انسداد) " در استان البرز، محور کرج - چالوس (محدوده کندر) به دلیل انجام عملیات عمرانی (فنس کشی سنگ) از کیلومتر ۱ تا ۶ و مورخ نهم اردیبهشت تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ تردد از ابتدای محور فوق (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع بوده و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود. کد خبر 748531

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور