Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری حج امسال پرداخت.

علیرضا رشیدیان این مطلب را روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، عنوان کرد.

وی  با بیان اینکه کمتر از یک ماه به برگزاری حج آینده باقیمانده اما همچنان موضع عربستان بطور رسمی اعلام نشده، افزود: برای بررسی وضعیت حج پیش رو درخواست شده که جلسه شورای عالی حج تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان ادامه داد: در جلسه شورای عالی حج احتمالات و سناریوهای مختلف درباره حج آینده مطرح خواهد شد.


وی با بیان اینکه امور اجرایی حج از جمله ثبت نام و معاینات زائران و سازماندهی کاروان ها طبق روال گذشته پیگیری شده، گفت: عربستان حتی اگر در روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در داخل کشور وجود دارد. 


همچنین اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت و دکتر سیدعلی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و پزشکی حج گزارش دادند.

رضایی گفت: با استفاده از کارشناسان خبره وزارت بهداشت  دستورالعمل های بهداشتی  برای بخش های مختلف تهیه شده است.


در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه به همت گروه فقه پژوهشکده حج و زیارت، در حضور اعضای استفتائات دفاتر مراجع عظام تقلید مسائل نو پدیده در حج با شرایط خاص در قالب ۱۴ سوال استفتاء شده، گفت: این سوالات برای دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شده تا زائران بتوانند از فتوا و نظرمرجع تقلید خود مطلع شوند.


وی تاکید کرد: در صورت اعلام رسمی موضع عربستان، مجموعه حج و زیارت با ستاد ملی مبارزه با کرونا، در موضوع حج آینده اقدام خواهد کرد. 


محمد آزاد سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرهای زیارتی عراق و سوریه و پیگیری های صورت گرفته برای تهیه پروتکل های بهداشتی در حوزه اعزام زائران کشور و پذیرش زائران خارجی گزارش داد.


وی گفت: این پروتکل ها از طریق وزارت امور خارجه در اختیار طرف های عراقی و سوری قرار خواهد گرفت تا در شرایط فروکش کرونا با موافقت طرف های مقابل اعزام زائران مجددا از سرگرفته شود. 


همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این نشست به دلاورمردی ها و خدمات حضرت حمزه در کنار پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را تسلیت گفت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان داستان دو غزوه احد و حمراء الاسد تصریح کرد:  جنگ احد به مسلمانان آموخت که نتیجه اطاعت از رهبری موفقیت و پیروزی و سرپیچی از او شکست است.


وی تاکید کرد: در سالهای پس از پیروزی انقلاب بارها شاهد بودیم درحالیکه دشمن توهم حمله را تشدید می کرد یاران امام امت و مقام معظم رهبری یکپارچه به صحنه آمدند و با تاسی از یاران پیامبر درغزوه حمره الاسد، در مقابل فشارها می ایستادند و دشمن را از تصمیم توطئه علیه ایران اسلامی پشیمان می کردند./ایرنا 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟

به گزارش خبرآنلاین ،ایمان شمسایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

ایسنا در خبری نوشت:به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901101

دیگر خبرها

  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد