Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شواخی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: هفته محیط زیست یادآور این موضوع است تا مردم آگاهی خود را نسبت به حفظ محیط زیست بالا ببرند.
وی افزود: طبق سرشماری که توسط همکاران و همیاران و نیروهای محلی در سال گذشته انجام شد شاهد افزایش ۱۰ درصدی گونه‌های جانوری پستاندار همچون بز و قوچ در منطقه حفاظت شده شهرستان اردستان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس محیط زیست شهرستان اردستان گفت: این اداره با توجه به تمام ابلاغیات و قوانین موجود در خصوص حفظ محیط زیست در سال گذشته ۲۸۹ مورد پایش صنایع را انجام داده که این آمار در سه ماهه اول سال ۹۹ طبق آمار موجود ۲۱ مورد است.
وی ابراز داشت: اداره محیط زیست شهرستان اردستان در سال گذشته تعداد چهار سلاح مجاز و سه سلاح غیر مجاز مکشوفه داشته و در این ارتباط ۱۱ نفر متخلف دستگیر و تحویل مقام‌های قضائی شهرستان اردستان شده است و در سال جاری فقط یک مورد سلاح مجاز مکشوفه به ثبت رسیده است.

عملیات پاکسازی ۸۰ چشمه و آبگاه حیوانات حفاظت شده در اردستان انجام شد
شواخی بیان کرد: عملیات پاکسازی بیش از ۸۰ چشمه و آبگاه‌های حیوانات حفاظت شده منطقه حفاظت شده کهیاز و خارو شهرستان اردستان در سال جاری انجام شده است.
رئیس محیط زیست شهرستان اردستان تاکید کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده در سال جاری اصلاح مرز منطقه حفاظت شهده کهیاز به شکل ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد تا تعارضاتی که بین مردم و روستاییان وجود دارد برطرف شود.
وی تصریح کرد: محیط زیست شهرستان اردستان دارای یک انجمن مردم نهاد به نام دوستداران زیست بوم زواره تشکیل داده که در طول سال ضمن برگزاری آموزش‌ها و همایش‌ها در فراخوان‌ها برای نظافت محیط زیست حضوری چشمگیر و فعالی دارند.
شواخی افزود: شهرستان اردستان در حال حاضر دارای صنعت آلاینده نیست و نیروگاه سیکل ترکیبی زواره نیز به عنوان واحد صنعت سبز ملی معرفی شده است.

کد خبر 4945547

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست نیروگاه برق ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره یاسوج محیط زیست شهرستان اردستان حفاظت شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان