Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه در امریکا و اروپا شروع شده، خاموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: ممکن است این اعتراضات فراز و نشیب داشته باشد اما دامنه پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد) در کنفرانس بین‌المللی «آوردگاه کرونا» که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به تظاهرات اخیر آمریکا و کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا گفت: بسیاری این رویداد را یک رویداد نژادپرستانه می‌دانند ولی من چنین اعتقادی ندارم و مسئله فراتر از این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنچه در ماجری جورج فلوید دیدیم، پای یک پاسبان بر روی گلوی یک نفر نیست. پای دولت‌های لیبرال بر گلوی مردم است. این حادثه یک رونمایی مجددی در همین چندماه گذشته از نظام‌های لیبرال‌دموکراسی و سرمایه‌داری است. حادثه کرونا اولین رونمایی بود، این حادثه دومین رونمایی از ماهیت نظام‌های لیبرال‌دموکراسی بود.

رضایی با بیان اینکه آنچه در امریکا و اروپا شروع شده، خاموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: ممکن است این اعتراضات فراز و نشیب داشته باشد اما دامنه پیدا خواهد کرد. اگر به برخی مستندات غربی‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که در بیان آن‌ها نیز چنین هشدارهایی وجود داشته است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: فوکویاما در امارات اعلام کرد مردم جوامع غربی احساس‌شان این است دولت‌های غربی برای آن‌ها ارزشی قائل نیستند. او اخیراً در همین بحث کرونا تحلیل کرد که در این که قضاوت کنم که نظام‌های اقتدارگرا خوب است یا دموکراتیک نمی‌توانم چیزی بگویم. ولی می‌توانم بگویم نظام‌هایی که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و کارآمدی داشته باشند، نظام‌های خوبی هستند. این در حالی که فوکویاما قبلاً کتاب پایان تاریخ را نوشته بود و گفته ‌بود همه نظام‌های آینده لیبرال‌دموکرات خواهند بود.

رضایی تصریح کرد: از این صحبت‌ها هم می‌فهیم که تحلیل‌گران نظام‌های لیبرالی احساس می‌کنند پایانی برای این اندیشه ایجاد شده است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن رضایی دانشکده مطالعات جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی