Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@04:14:20 GMT

آخرین جزئیات از مرخصی زندانیان در دوره کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۳۴۹۰۵

ساعت 24-اسماعیلی گفت: روند بازگشت زندانیان بر اساس نوع و میزان مجازات آن‌ها بر اساس شیوه نامه بهداشتی آغاز شده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت زندانیانی که در دوران کرونا به مرخصی رفته‌اند توضیحاتی داد.

اسماعیلی با اشاره به بازگشت این زندانیان اظهار کرد: این زندانیان بعد از اعطای مرخصی با یک کار کارشناسی دقیقی که قوه قضاییه انجام داد، به گروه‌های مختلف تقسیم شدند؛ اولین گروه از آن‌ها بیش از ۳۷۰۰ نفر بودند که در عید سعید فطر مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند و قرار نیست که به زندان باز گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر دیگر از زندانیان که میزان باقی مانده محکومیت آن‌ها کم بود به مرخصی منتهی به آزادی رفتند و همچنین جمعی از زندانیان از آزادی مشروط استفاده کردند و جمعی دیگر از ارفاقات دیگر قانونی مانند تعلیق اجرای مجازات برخوردار شدند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: البته گروهی هم باید به زندان بازگردند و روند بازگشت زندانیان به لحاظ نوع جرم و میزان مجازات آغاز شده است و به مرور و بر اساس برنامه بهداشتی به زندان باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی